Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goededag iedereen,

Onlangs viel mijn beeldscherm uit midden in een Internet sessie. Denkende dat het aan mijn monitor ligt, heb ik er eentje kunnen lenen. Deze werkte echter ook niet. Het moet dus aan mijn computer liggen. Alleen heb ik geen flauw benul.

Mijn ouwe beeldscherm werkt blijkbaar wel, heb hem aan een andere comp gekoppeld, ging prima.

Waar kan dit aan liggen? Grafische kaart?

Geplaatst:

De grafische kaart kan zeker de boosdoener zijn,maar er zijn ook nog andere redenen waarom een pc niet meer werkt.

Als je hem opstart zie je dan nog iets op het scherm,zie je bv. het opstart logo van de pc nog wel.

Hoor je biepjes als je de pc opstart en zo ja kun je dan die code eens doorgeven.

Geplaatst:

Kun je eventueel wat meer info verstrekken over de pc?

Merk en type en welk besturingssysteem er op staat.

Heb je eventueel de mogelijkheid om een andere grafische kaart te gebruiken?

Als je pc opstart hoor je de ventilators en dergelijkee nog?

Kun je dan bv. de cd lade nog openen en knippert het ledje van de HD nog tijdens de opstart?

Geplaatst:

Packard Bell, Windows XP.

Ik weet er weinig meer over...

En nee, ik heb geen andere grafische kaart die ik erin kan zetten op het moment.

De PC doet alles nog wat er van hem word verwacht incl. ventilators, cd lade etc. Ik kan programma's opstarten als ik blindelings met de muis ergens op klik.

Geplaatst:

Dan vermoed ik dat daadwerkelijk de grafische kaart het begeven heeft.

Kun je even het type van de pc nog meedelen.

Dan kan ik eens kijken wat soort kaart/chip er aanwezig is in de pc.

Zoiets als iMedia A5267

Geplaatst:

Normaal gezien staat dat er ergens op vermeld langs de buiten zijde.

Als het een laptop is dan staat het meestal aan de onderkant vermeld.

Bij een desktop kan het gebeuren dat er achteraan een stickertje hangt waar je een serie nr op terug vind en vaak ook het type nr.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.