Ga naar inhoud

antispyware soft

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum, ben een pc leek.Daarnet is mijn pc XP besmet met een Antispyware soft programma, en ik kan niet meer op internet, kan zelfs niet openen met regedit, of herstelprogramma.Gelukkig heb ik nog mijn laptop die werkt op Windows 7.Hoe kan ik die Spyware van mijn XP verwijderen, of moet ik hem binnendoen bij een hersteller?Dank voor eventuele hulp.

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook voorgehad, en heb dit opgelost gekregen, maar ik ben er nog niet helemaal vanaf.

Normaal gezien zou je het eraf kunnen krijgen door je pc in veilige modus te brengen (bij mij was dit door op f8 te doen bij het opstarten).

Eerst had ik ook op een usb-stick 2 dingen gezet die ik via een andere pc had doorgekregen van een vriend: rkill en malware.

Als je dan normaal gezien in veilige modus zit, zou je de rkill moeten activeren en dan malware starten.

Dan je pc laten scannen met malware en dan de infecties verwijderen.

Toen was bij mij het meeste opgelost.

Dit is wat ik gedaan heb, maar voor de zeker moet je hier nog maar eens kijken bij topics van mensen die hetzelfde probleem hadden als jou.

Of toch nog maar even wachten op het advies van een kenner.. :)

Je pc binnenbrengen bij een hersteller zou normaal gezien niet nodig zijn, het zou je alleen heel wat geld kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen al een starten met onderstaande uit te voeren.

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.