Ga naar inhoud

probleem dell dimension (moederbord)

Gast Lola b

Aanbevolen berichten

hallo goede dag luitjes

Ik heb een groot probleem.mijn dell dimension 9150 is stuk.het gaat over moederbord naam dxp510 van dell.zal even vertellen wat er is gebeurd.

Ik werd gister morgen wakker zette mijn pc aan en hij starte gewoon op.dus ik wil iets aan gaan klikken werkte muis niet meer .toetsenbord deed ook niets meer.dus ik hem opnieuw opgestart en kreeg toen de pc aan t laden was ineens een fout melding in mijn scherm er stond keyboard failure en floppydisk seek failure(ik weet dat die van floppydisk failure kan kloppen want heb geen floppydisk erin) voor t probleem op te lossen staat er dat ik f1 oor verder gaan en f2 voor boot menu moet indrukken.maar dat gaat dus niet.want pc herken toetsenbord niet meer.ik heb een toetsenbord met blauwe verlichting en als ik m in usb doe (waarom toetsenbord werkt) dan geeft ie wel gewoon de verlichting aan.ik heb in mijn moederbord ook geen ps2 aansluiting voor toetsenbord.heb elke usb poort geprobeerd maar nergens lukt t.ook aan de voorkant zitten 2 usb poorten die niet rechtstreeks op het moederbord zitten,daar doet ie het ook niet.heb ook het toetsenbord op mijn laptopje voor school aangesloten en daar doet hij het gewoon.heb al verschillende dingen geprobeerd wat op internet stond zoals batterijtje eruit halen en er weer in doen jumper een tel los gehaald en weer erop gedaan powerbutton tyd ingedrukt houden zodat stroom eraf valt.heb wel een keer gehad toen ik batterytje eruit haalde en terug erin deed dat er stond battery low,maar als ik pc dan uit drukte en batterytje klein beetje draaide dat die melding weg was(misschien zat ie niet helemaal goed)...

een groot probleem dus...

heb ook dell gebeld en die zeiden dat ik waarschijnlijk nieuw moederbord moet halen maar dat wisten ze niet zeker mijn garantie is verlopen ervan.dus konden niet komen kijken.

mijn vraag is dus of iemand wel een oplossing weet,en zoniet of ik ook een vervangent moederbord zou kunnen gebruiken die in die dell kast zou kunnen.zodat ik alle onderdelen gewoon nog kan gebruiken....

nou ik hoop op iemand die mij gelukkig kan maken want ben er een beetje gek van geworden:stupid:

alvast hartelijk bedankt

groetjes Lola

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.