Ga naar inhoud

Nieuwe pc (game/video edit)

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben net nieuw op dit forum dus corrigeer me maar als ik iets fout doe. Ik ben dus bezig om een nieuwe pc samen te stellen en tot nu toe ben ik hierop uit gekomen. Het is vooral om op te gamen en misschien iets met video bewerking (nog niet zeker). Mijn budget ligt rond de 900 á 1000 euro.

AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3.40 GHz

Cooler Master Real Power M 520 Watt

Antec Gamersgear Nine Hundred Two

Samsung SH-S223C/BEBE S-ATA, Bulk

Asus M4A785TD-V EVO/U3S6

Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300

Kingston ValueRam Dual Channel 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2

Zalman CNPS10X Quiet

XFX Radeon HD 5850 1024 MB

Ik zou dit graag door jullie beoordeeld willen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een redelijk goede samenstelling, maar hou rekening met de volgende punten :

1) De AMD Phenom II X4 965 is een redelijke processor, maar voor een beetje meer geld heb je de AMD Phenom II X6 1055T. Dat is een Hexa-core geklokt op 2.8 Ghz. Die bevat ook Turbo modus, waarmee 3 van de cores naar 3.3 Ghz kunnen worden geklokt. Ook kan je die makkelijk overklokken, hieronder vind je een uitgebreide video daarover. (Engels.) Je ziet dat je de 1055T gemakkelijk kan brengen naar de 4Ghz grens, dus als je die overklokt naar 3.4 Ghz, dan heb je ongeveer de prestaties van een X4 965 BE, met 2 cores extra.

2) De voeding is van een goed merk, maar ik zou dan toch voor de versie met 620 watt gaan. Of de Nexus RX-6300, die is één van de stilste op de markt.

3) Samsung DVD-Branders zijn oké, maar er bestaan betere alternatieven. Kijk bijvoorbeeld naar de Sony NEC Optiarc AD-7240S, of de iets duurdere maar betere Lite-On Ihas524. Dat laatste is trouwens een Retail-versie, dus enkele extraatjes zoals een volledige versie van Nero 8 zit daar bij.

4) AMD heeft samen met de nieuwe Hexa-cores ook de nieuwe 800 chipset geïntroduceerd. Deze heeft (standaard) ondersteuning voor Sata600, en op de meeste moederborden staat er zelfs USB 3.0. op. Kijk bijvoorbeeld naar de Asus M4A89GTD PRO USB3 die een 890GX chipset aan boord heeft. Als je wilt overklokken, is de Asus Crosshair Formula IV een ideale keuze.

5) ValueRAM zijn echt goede latjes, maar niet als je wilt overklokken. Kijk naar een setje Corsair Dominators of een goedkoop 1600Mhz setje van Geil Black Dragon.

6) Zalman is een goed merk, maar niet echt optimaal op gebied van CPU-coolers. Kijk naar de Scythe Mugen 2 Rev. B of de iets luidruchtigere Yasya.

[nomedia=http://www.youtube.com/watch?v=5a7AxZJ7tWc&feature=PlayList&p=BE16217BEF692B39&playnext_from=PL&playnext=1&index=17]YouTube- AMD Phenom II X6 Overclocking Tutorial (NCIX Tech Tips #66)[/nomedia]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het advies van jullie geweldig. Ik kom nu uit op 1025 euro met deze samenstelling.

Antec Gamersgear Nine Hundred Two Zwart

Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300

XFX Radeon HD 5850 1024 MB 1 - 5 werkdagen

AMD Phenom II X6 1055T 2.80 GHz, Boxed, Hexa Core

Cooler Master Real Power M 620 Watt, 24 Pins, Modulaire Kabels

Sony Optiarc AD-7240S S-ATA, Bulk, Zwart

Asus M4A89GTD PRO/USB3

Scythe Mugen 2 Rev.B

Kingston HyperX Dual Channel 4 GB, PC3-10666, 1333MHz

Alleen heb ik nog twee vraagjes. Moet ik nog behuizing koelers erbij kopen, of heb ik genoeg aan wat bij de behuizing zit.

Tweede vraag: als ik zou willen overclocken, moet ik dan sneller geheugen (1600) kopen om niet te snel boven de genoemde snelheid te komen (1333MHz).

aangepast door strepie93
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.