Ga naar inhoud

Firewire aansluiting

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb dus een digitale videocamera die aangesloten wordt op de pc dmv een firewire kabeltje. Op mijn pc zit kan ik deze niet aansluiten (bij gebrek aan firewire) op de filmpje op te nemen dus doe ik dat al enkele jaren via een oude pc waar ik een pci kaartje op heb zitten met firewire.

Het probleem is dat die oude pc verschrikkelijk traag is (zeker met video's) dus dacht ik van dat kaartje over te plaatsen naar mijn snellere pc.

Dat lukt helaas niet doordat ik maar een micro-atx moederbord heb met slechts 2 pci kaarten waarvan er één overlapt wordt door mijn grafische kaart en de andere zit net onder de koelingsfan van die kaart.

Om oververhitting en/of kortsluiting te vermijden heb ik van dat plan afgezien en heb ik gezocht naar alternatieve manieren om firewire op mijn pc te krijgen. Zonder succes helaas totnogtoe :sad.

Hebben jullie misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dat oplossen met een bracket. Hier staat er eentje. Daarvoor heb je alleen een uitbreidingslot nodig in je behuizing, maar dat zal wel geen probleem zijn. Op je moederbord zou er een ingang voor fire-wire moeten aanwezig zijn. Geef anders het modelnummer van je nieuwe moederbord door om zeker te zijn. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk een kaart van nog maar een half jaar oud, dusja die zal ik niet wegdoen hé.

Daarnet heb ik even die kaart erin gestoken om te kijken hoe ver hij komt en hij bedekt ongeveer een 15-20% van de fan opening op de grafische kaart.

Kan ik hem laten zitten of zal het schade toebrengen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.