Ga naar inhoud

Router, draadloze, werkt niet als beveiliging aanstaat! STEGISOFT??

havik

Aanbevolen berichten

Beste Stegisoft

Er was al eerder een inzending over het niet werken van een draadloze router Robotics, en nu, bij het proberen van nog allerlei, blijkt dat eenvoudig de beveiliging de werking belet.

Bij een proef zonder beveiliging bleek er al rap een andere gebruiker ingebroken te zijn. Dus zonder beveiliging werken is gevaarlijk.

Er is toch iets mis dat de constructeur de werking niet voorzien heeft met verschillende beveiligingsprogramma's. Of is de beveiligingsfabrikant in fout?

Misschien is deze ervaring ook interessant voor andere gebruikers.

Groetjes

Havik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beveiligen betekend dat data die verzonden worden beveiligd worden.

Om uw netwerk te beveiligen tegen inbrekers dan dient je de mac adres toe te voegen aan de router. Indien ook aanwezig is ook bij firewall de mac adres toevoegen.

Over welk type Robotics router gaat het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft,

Dat type is USR5463.

Heb ook al gelezen dat mac adressen ook gemakkelijk te kraken zijn en daarmee ook niet veilig als je je wireless onbeveiligd laat. Wep is ook gemakkelijk te kraken, waarbij wij hier blijkbaar mee te maken hebben want vroeger waren er geen problemen.

Daarmee lijkt het mij eenvoudiger om alles met kabels te verbinden en de wireless uit te schakelen.

Bij het inschakelen van de wep (zelfde sleutel als vroeger) heb ik slecht "beperkte toegang", met kabel geen enkel probleem.

Groetjes,

Havik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan wel mac adres kraken maar dan moet je nog via de router binnen kunnen.

Daarbij moet je ook de wachtwoord van de router kraken.

Bij ons is alles draadloos en niemand komt er binnen en ik heb geen WEP of WAP ingesteld.

Daarbij maakt het niet uit of je nu draadloos of kabel of via stopcontact ben aangesloten.

Voor de mac adres kan je hier lezen

Je kan ook de firewall inschakelen en ik weet niet of bij uw router mogelijk is dan kan je daar nog eens mac adres toevoegen en dan is het echt veilig hoor.

Verstandiger is om de IP adres van de router te wijzigen in een andere IP adres. Dus niet de bekende 192.168.2.1 zoals bij u het geval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft,

Bedankt voor de info, zal dat nog eens proberen als er geen risico is voor het onbeveiligde netwerk. Mijn ip was reeds van in het begin aangepast. Er is ook een firewall in de router waar de mac-adressen kunnen ingevuld worden.

Groetjes,

Havik

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.