Ga naar inhoud

DVD branden met windows movie maker

Femmie

Aanbevolen berichten

Dank voor je suggestie. Ik heb de test gedaan. Er is een aantal mogelijkheden om de drives te testen en die zijn S.M.A.R.T. Check, Short Drive Self Test en Long Drive Self Test. Ik heb ze alle drie gedaan en het resultaat voor alle drie is "Pass". Dat houdt volgens mij in dat de station in orde zijn.

Op dit moment heb ik niet zoveel tijd. Maar binnenkort ga ik weer aan de gang om toch te proberen mijn montage op een DVD te krijgen, zodat ik de film op de televisie kan zien. Heel fijn dat jullie zo meedenken. Alvast bedankt daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je montage in WMM klaar is, moet je ze opslaan op je pc.

Klik in de balk bovenaan op het icoon TAKEN.

Je krijgt nu een menu met een aantal mogelijke taken, opgesplitst in 3 onderdelen.

Klik op de eerste optie van het 3de menu-onderdeel (opslaan op de computer).

Geef een naam op en de lokatie waar je de film wil bewaren. Klik volgende.

Klik nu op "meer keuzes tonen" en selecteer dan "andere instellingen".

In het uitklapvenster kies je nu voor DV-AVI (NTSC) of hoge kwaliteit video(NTSC). Klik volgende om de film op te slaan.

Om de film op dvd te branden met Nero, ga je als volgt te werk.

Open Nero en kies bij dvd voor film maken.

Voeg de film toe die je net hebt opgeslagen met WMM. Klik volgende.

Je doorloopt de verdere stappen van de procedure (menu aanmaken enzo) tot je uiteindelijk moet klikken op branden.

Je film wordt nu in het standaard dvd formaat omgezet en op dvd gebrand.

Het resultaat kan je op elke dvd speler bekijken, als die speler het schijfformaat (-R of +R) ondersteunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt niet weten wat ik allemaal geprobeerd heb. De suggestie van Kweezie Wabbit heb ik ook geprobeerd. Maar DV-AV1 (NTSC) is geen optie op mijn computer. DV AVI-Pal pakt Nero niet. Verder heb ik Nero Vision Extra (gratis voor 15 dagen) gedownload. Maar ook daar lukt het niet mee. Ik ben een beetje uitgestudeerd. Geef de moed niet op, maar voor nu even wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Mijn Windows Movie Maker film heb ik inmiddels kunnen branden op een DVD. Ik heb de film geconverteerd met ConvertXtoDVD4.

Wat mij steeds op het verkeerde been zette was dat mijn DVD-brander wel een CD accepteerde, maar met een DVD erin kreeg ik steeds de boodschap dat er geen disk in de brander zat, waardoor ik niet doorhad dat de brander kapot was. Er is een nieuwe braner geïnstalleerd en nu kan mijn film op een DVD gebrand worden.

Ik ben niet weg van de kwaliteit. De beelden zijn in de lengte uitgerekt, maar ik ga nog wel proberen om dat te verbeteren.

Jullie allemaal heel erg bedankt.:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.