Ga naar inhoud

Kan met Belkin USB Adapter G geen verbinding maken met draadloos netwerk Telenet

hildem

Aanbevolen berichten

Heb onlangs een draadloze USB adapter aangeschaft van Belkin, typeG - F5D7050 v3 - om op mijn desktop, die onder Windows Vista (64bit) draait internet te hebben.

Maar op geen enkele manier slaag ik er in om verbinding te maken.

Ik heb een Telenet draadloze modem, geinstalleerd door Telenet zelf. Alleen zij kunnen me niet verderhelpen. Het enige, voor zover ik er iets van begrijp wat het probleem zijn kunnen zijn, zijn de beveiligingsinstellingen maar daar heb ik allemaal niet veel kaas van gegeten. Heb al eens geprobeerd uit te zetten (beveiliging staat ingesteld op WPA-PSK) maar dan krijg ik de boodschap dat er een conflict is met de instellingen van Telenet modem. Modem resetten en zo, geprobeerd maar eerlijk gezegd, alle logica ontbreekt mij op dit vlak en zou dus graag eenvoudig uitgelegd hebben hoe internetverbinding tot stand te brengen. Ik dacht eerst dat het aan het type adapter ligt maar die werkt perfect op andere pc's/netwerken.

Heb ook een laptop met ingebouwde adapater en daarmee ook geen enkel probleem met internetverbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou wel eerst de keuze maken:

Internet draadloos netwerkkaart

Externe draadloos usb-netwerkkaart.

Schakelt een van de twee uit.

Als je lan-netwerkkaart heb dan ook die uitschakelen want Vista heeft er moeilijk mee met verschillende verbinding.

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Normaal gezien hebt je nu internet.

Werkt het nog steeds niet dan dit doen:

Ga naar start

Typ in zoekopdracht dit: cmd

Met de rechtermuisknop op cmd klikken en dan run as administrator

Typ nu achter > dit: ipconfig /all

Enter

Bij fysieke adres van draadloos verbinding ziet je de mac adres zoals 00 25 KJ K5 66 23

Schrijf dat op.

Open de browser en typ 192.168.2.1 ofwel 192.168.1.1

Je komt dan in de router.

Bij wireless of geavanceerd wireless kan je mac adres toe voegen.

Indien er ook firewall aanwezig is dan moet je daar waarschijnlijk ook de mac adres toevoegen.

Ik vind he wel spijtig dat je een nieuwe usb-netwerkkaart had gekocht van de type G terwijl tegenwoordig de norm N is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.