Ga naar inhoud

accespoint aansluiten op wireless router

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb thuis 5 pc`s en een draadloze bewakings Ip-webcam op een draadloos netwerk aangesloten.

Als router heb ik de Netgear WNR3500v2

Daarop aangesloten heb ik het Conceptronic 150n wireless access point.

Deze webcam heeft geen snelle internet verbinding waardoor hij mijn hele snelheid van het netwerk naar beneden haalt. Wanneer ik namelijk de webcam uitschakel vliegt de download snelheid omhoog naar 17 Mbps.

Daarom heb ik een access point aangesloten op de router.

Op dit access point sluit ik de webcam aan.

Alleen hoe doe ik dit op een wijze dat dit mij oplevert dat de snelheid van de overige pc`s die op de Netgear router zitten hoog blijft en niet naar beneden wordt gehaald door de webcam.

Zo? :

Acc. point aansluiten via kabel op de Netgear router.

Acc. point andere SSID geven.

Is dit voldoende?

Moet of kan ik ook het kanaal nummer wijzigen?

Wanneer ik het zo doe en ik log in op de Netgeat router zie ik bij aangesloten apparaten alle pc`s staan maar ook mijn webcam.

Ik zie niet het access point.

Klopt dit zo?

Graag advies eventueel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe moet je eerst de access-point aansluiten met netwerkkabel op PC of laptop.

CD erin en dan moet je bridge naar de router en dat is 192.168.2.1 of 192.168.1.1 of de fabrikant ingesteld ip adres.

Als dat klaar is dan access-point van de pc nemen.

Nu kan je access-point op eender welke stopcontact aansluiten.

Dus is het niet nodig om aan de router aan te sluiten want de vrije poort is voor de computer of eender wat aan te sluiten met netwerkkabel doch je kan ook draadloos.

Kanaal wordt bij voorkeur idem router ingesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het deze router is, beschik je over een Qos functie.

Hiermee kan je de prioriteit van je toepassingen en protocollen instellen.

Quality of Service (of QoS) is een algemene term die wordt gebruikt om uit de drukken wat de kwaliteit is van de geleverde dienst in de tele- en datacomwereld. (Dit kan gaan van telefonie tot de overdracht van computerbestanden.) QoS kan opgesplitst worden in drie verschillende categorieën:

• Preferential QoS: Dit type QoS geeft de mogelijkheid om de gegevensstromen in te delen naar hun belang voor de eigenaar/gebruiker. Een netwerk dat QoS biedt, kan bepaald verkeer dus voorrang geven (in snelheid en/of betrouwbaarheid) boven ander verkeer. Dit is een sleutelbegrip in Voice over IP (VoIP).

• Perceived QoS: dit is de kwaliteit die de eindgebruiker toekent aan de geleverde service. Dit is afhankelijk van de subjectieve mening van de eindgebruiker. Een eindgebruiker zal bijvoorbeeld een lagere service verwachten van een gsm dan van een vaste telefoon.

Als je een handleiding hebt van je router, pluis deze eens uit voor meer details hierover.

Ik heb geen handleiding gevonden en kan dus niet zeggen waar en wat je juist moet aanpassen, maar je kan alle settings eesn overlopen om de Qos te vinden. Hier kan je dan instellen dat de webcam de laagste prioriteit krijgt en misschien zelfs de bandbreedte beperken voor de webcam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.