Ga naar inhoud

Google zoeken en PDF?

Gast shuttle

Aanbevolen berichten

Gast shuttle

Beste,

Ik was laatst een naam aan het opzoeken op het internet, en ik kreeg een .PDF bestand als één van de resultaten. Hierin zag je duidelijk dat de naam te vinden was in het document.

Als ik het bestand open, zie ik een soort van ingescand document, met vrij goed leesbare tekst, alleen kan ik de zoekfunctie niet gebruiken. Je kan de tekst ook niet selecteren en het .PDF-bestand doet dus alsof het gewoon een afbeelding of zo is.

Nu wil ik de naam opzoeken, want ik heb een adres nodig, alleen is het document vele pagina's lang, en kan ik dit niet met de hand gaan zoeken.

Hoe kan het dat Google de tekst wel kan lezen, maar de reader zelf niet?

Iemand enig idee hoe ik de zoekfunctie wel kan gebruiken?

Groeten!

aangepast door shuttle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast shuttle

Hey, bedankt voor het antwoord. Alleen ik weet wel hoe ik moet zoeken, maar hij doet het niet. Als ik dan een woord intyp (wat er wel degelijk in staat) dan zegt hij dat er niet werd gevonden. Maar waarom kan Google kan dat wél vinden, maar ik niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google leest niet alleen in de pdf maar ook in de cache.

Als de pdf is verandert is zal kijk Google in de cache kijken of dat woord bestaat maar het kan evengoed zijn dat het woord voorkomt op de website zelf.

In de cache betekend dat er ook oude webpagina en andere nog terug opgehaald kunnen worden.

post-6829-1417704029,9867_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast shuttle

Maar als ik een gewoon woord probeer te zoeken zoals "en" of "een", of een woord zoek wat er wel degelijk instaat, geeft hij nog aan alsof het er niet instaat... dan maakt het toch niet uit of deze veranderd is of niet...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen enkele PDF-reader die via de "zoekfunctie" op dit document resultaten boekt. Ook elke PDF-to-Word-convertor slaat tilt.

Reden lijkt te zijn dat dit document beveiligd is met een paswoord.

Alle andere PDF-documenten van hetzelfde bedrijf zijn wel te lezen of te behandelen met de "zoekfunctie", enkel dit document niet. Helaas :sad

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.