Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hetzelfde probleem. Mag ik nu in deze draad verder gaan, of moet ik een heel nieuwe vraag indienen? Dit is mijn eerste vraag op dit forum. Ja, ik krijg een blauw scherm met aanwijzingen maar dat floept steeds heel snel weg; daar kan ik niets uit citeren jammer genoeg.

Geplaatst:

Ik heb je een eigen topic gegeven, dat maakt het overzichtelijker.

Probeer de gegevens van het blauwe scherm eens te achterhalen op volgende manier:

Download Blue screen view.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

• bug check string
  • bug check code
  • caused by driver

Geplaatst:

Beste Jürgen

Dank voor je reactie. Ik heb enkele weken niet de beschikking over de computers waar het om draait, maar ik kom zeker terug op deze vraag en ga doen wat je vraagt.

Ik vermeld nu al vast dat ik vermoed dat het geen kwestie kan zijn van oververhitting of een vieze ventilator omdat 2 computers tegelijkertijd dezelfde kwaal zijn gaan vertonen. Het zijn XPcomputers (er is ook een Windows7-exemplaar, die vertoont deze kuren niet). De aangetastte computers hebben zo'n stickje van Speedtouch, dus op een of andere manier zullen ze wel met elkaar te maken hebben.

Op beide computers heb ik al systeemherstel uitgevoerd in veilige modus, maar dat heeft niets opgelost.

Ik kan pas over enkele weken verder gaan met de 'reparatie'.

• 4 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Vandaag was ik in de gelegenheid om het probleem nader te bekijken. En het blijkt dat het toch om 2 verschillende problemen gaat.

De laptop is inmiddels door mijzelf hersteld. Het ging hier om steeds opnieuw opstarten na installatie van nieuwe software (tv op je pc van Arcsoft). Na desinstallatie van die bepaalde software was het probleem voorbij. (En ik erg gelukkig.)

De desktop heb ik weggebracht naar een reparateur. Het lukte me om - door herhaaldelijk op F8 te drukken het scherm te krijgen waarop je kunt opstarten in veilige modus (o.a.) maar ook om bij systeemcrash NIET opnieuw te laten opstarten. Toen kwam er, witte letters op blauw scherm, de mededeling dat er een fout was c0000 (en nog iets wat ik nu vergeten ben). Het komt erop neer dat er een ongewenste registerwijziging heeft plaatsgevonden, waarschijnlijk na een automatische update van MS zélf. Via Google vond ik een aantal oplossingen, maar die zijn ongelooflijk ingewikkeld. In Microsoft support XP wordt er uitgebreid verslag van gedaan.

En het was niet ondenkbaar dat je, ondanks al je moeite, uiteindelijk tóch opnieuw XP zou moeten installeren. (Met verlies van bestanden uiteraard.) Ik kan ook nog vermelden dat opstarten in veilige modus niet meer mogelijk was.

Als er iemand geïnteresseerd zou zijn in de juiste foutcode zal ik die alsnog proberen te achterhalen en doorgeven.

Maar ik heb besloten dat zelf oplossen van dit probleem echt te hoog gegrepen is voor mij. Deze draad kan dan ook gesloten worden.

aangepast door Gijsbertje
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.