Ga naar inhoud

Foutmelding 3103 en 3014

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb twee computers die via een netwerk zijn verbonden. Op beide computers staat hetzelfde computerprogramma. Op de hoofdcomputer kan ik dit programma openen en gebruiken, maar wanneer ik op de 2de computer dit programma open krijg ik eerst de foutmelding:

Pervasive: Network: server name not found by Pervasive Network Services Layer (3103)

als ik daar op ok heb geklikt, volgt de volgende foutmelding:

Pervasive: Router: The microkernel router cannot find the engine (3014)

als ik hier op ok heb gedrukt dan sluit het programma automatisch af.

Wie weet wat ik hieraan kan doen? Alvast bedankt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het programma wil blijkbaar een verbinding maken met een server (voor data opslag?) die hij niet kan vinden.

Hiervoor kunnen verschillende oorzaken zijn.

1. De naam van de server is fout gespeld.
  2. De pc waarop het programma gestart wordt, heeft niet alle netwerkverbindingen aangemaakt bij het opstarten. De oplossing is de pc herstarten.
  3. De pc die als server dienst doet, heeft niet alle netwerkverbindingen aangemaakt bij het opstarten. De oplossing is de server herstarten.
  4. Er kan een fout zitten in de netwerkcomponenten (kabels, lan poorten, router, switch, ...). Indien mogelijk alle componenten testen op goede werking en herstellen indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.