Ga naar inhoud

bouw nieuwe PC

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen,

Dit is mijn idee voor het bouwen van een nieuwe pc!! :stupid:

Type/merkaantalCore i7 9201Scythe Mugen 2 Rev. B1Asrock X58 Extreme3 13661GeIL GB38GB1600C9QC 8GB1Intel Postville X25-M SSDSA2MH160G2R5 160GB1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB2Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E2Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart1Corsair HX850W1Sony AD-7240S DVD-brander met SATA-150 2

Wellicht dat je zegt dat is niet verstandig en/of is er een beter component. Het kan want ik zie door de bomen het bos niet meer zoveel mogelijkheden zijn er. Wat is nu goed of slecht. ik hoop dat een van jullie mij verder kan helpen.

alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes, Co.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owkay!!! Dit doen we graag, een game pc :P

- Waar gaat die voor dienen (aan wat u samenstelde zie ik dat het games zal zijn)?

- Wat is uw budget?

- Waar wil je hem kopen? Ik raad azerty.nl aan.

Opmerkingen:

- Asrock raad ik niet aan voor een pc van dit kaliber, liever Gigabyte/MSI/ASUS.

- U heeft 2 keer een behuizing geselecteerd.

De rest is wat voorkeursverschillen.

Als je bovenstaande vragen hebt beantwoord zal ik wel wat samenstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de snelle reactie.

-Ik gebruik hem voor de wat zwaardere games video en foto bewerking als uitgangs punt. daarnaast de gebruikelijke lichtere programma's.

De pc dient de komende jaren weer mee te gaan zonder erveel aan te moeten veranderen.

- Het budget is niet zo belangrijk, maar zeg maar tot +/- €2500.

- Om de kosten te drukken wil ik deze zelf bouwen tenzij de leverancier in de buurt van de zelfde prijs zit van het zelf bouwen.

- Belangrijk is wel dat de nieuwste onderdelen op het moederbord aansluitbaar zijn, denk USB 3.0 sata 300/600 ect.

- De behuizing is onbelagrijk zolang deze maar voldoende ruimte heeft voor een uitbreiding.

m.v.g Co

Link naar reactie
Delen op andere sites

=1&product[257287]=1&product[242520]=1&product[260384]=2&product[268083]=1&product[225309]=2&product[245679]=1&product[269463]=1&product[213924]=1&product[269743]=1"]Hier staat mijn samenstelling.

• Processor : De AMD Phenom II X6 1090T, de snelste processor van AMD, deze heeft maar liefst 6 kernen dat goed van pas kan komen bij video- en fotobewerking.
  • Moederbord : Ik heb gekozen voor het meest high-end moederbord, dit is de ASUS Crosshair Formula IV. Deze heeft alle functies aan boord, USB 3.0., Sata600 en is een overklokbeest.
  • Geheugen : Videobewerking kan nogal veel geheugen opslikken, daarom 8 GB HyperX geheugen van Kingston.
  • Grafische Kaart : Tweemaal de XFX 5870, gewoon prachtige prestaties.
  • Optisch : Een Blu-Ray combo van LG.
  • Voeding : De Nexus RX-8500, deze is toch iets duur, maar doet z'n werk stil.
  • Boot : Eén van de beste schijven op de markt, de OCZ Vertex 2 100GB. Hiermee boot je computer razendsnel op.
  • Opslag : Omdat 100 GB niet erg veel is, vliegen er nog eens 2 1TB schijven van Samsung bij.
  • Koeling : De Scythe Mugen 2 Rev.B houdt de CPU koel en is geluidsarm.
  • Behuizing : De enige echte Corsair Obsidian 800D, dit is een droomkast die heel goed is afgewerkt, en er is veel plaats. De uitstekende kabel-manegement is een groot pluspunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, hier is mijn samenstelling. Ik verkies hier Intel over AMD omdat naar mijn mening Intel nog steeds iets beter is in het high-end segment. Nog een belangrijke reden is dat de turboboost modus van AMD verbleekt bij de van Intel.

Nu de samenstelling:

• Processor: De i7 930 is hetzelfde als de rest van de i7 9xx reeks qua bouw (enkel de 980X is anders). Hierdoor is deze makkelijk te overclocken. 4,4Ghz is makkelijk te halen indien dat nodig is.
  • Koeling: We nemen hier een waterkoeling. De H50 van corsair bied een zeer stille en makkelijke vorm van koeling aan. Deze is beter dan bijna alle luchtkoeling, hierdoor blijft de CPU koeler waardoor ze langer mee gaat of waardoor je ze hoger geclocked krijgt.
  • Moederbord: Ik dacht eerst voor de ASUS Rampage III Extreme Republic of Gamers te gaan maar deze zou de kostprijs nog hoger maken (als je de extra kostprijs niet erg vind zou ik echt deze nemen!!). Daarom kozen we voor de UD7A van Gigabyte. Dit is het beste moederbord voor zijn prijs. (Zowel die ASUS als deze Gigabyte bevatten USB3.0 en SATA600).
  • Geheugen: We kiezen voor OCZ reapers van 2000MHz. Deze zullen, indien je gaat overclocken, ervoor zorgen dat het geheugen nooit in de weg zal zitten. Hierdoor ga je veel hoger kunnen overclocken. Indien je dat niet nodig acht raad ik dit kitje aan.
  • Videokaarten: De HD5870 in Crossfire bied alles wat je nodig hebt.
  • Voeding: We kiezen voor de Coolermaster M850 omdat deze een gemiddelde efficiëntie heeft van 87% (heel veel) en een geluidsproductie van maar 36dB. De 800Watt die hij maximaal stabiel bied zal hier voldoende zijn om je systeem vlot draaiende te houden en bied ruimte voor uitbreidingen.
  • SSD: We kiezen voor de OCZ Vertex 2 van 100GB. Deze stellen we als bootschijf en gebruiken we voor de meest gebruikte software. Dit is momenteel de beste SSD die er is.
  • HD: We kiezen voor 1TB aan extra opslag om toch plek te hebben voor wat er niet op de SSD mag.
  • Driver: De LG leest en schrijft alles van optische schijven wat er momenteel op de markt is.
  • Behuizing: De Lian-Li PC-A71F Bied een stijlvol uiterlijk tegen een mooie prijs. Hij is ook makkelijk in gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, mooi setje zo.

Ik kan hier wat mee. Alleen de behuizing en de optische driver vervallen. De behuizing vind ik erg prijzig voor zo'n stuk metaal en voor driver stel ik geen eisen. Ik maak gebruik van losse externe schijven waar alles op staat.

De SSD ben ik nog niet uit of deze prijs/kwaliteit voor mij de beste vorm is, twijfel geval.

Verder wordt het toch het Asus moederbord versschil is paar tientjes.

Verder is Azerty niet de allergoedkoopste maar ziet het er allemaal goed uit en de medewerkers erg zijn vriendelijk en duidelijk aan de telefoon. Klinkt vertrouwd en dat vind ik belangrijk.

Ik ga ermee aan de slag.

Groetjes, Co.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog een laatste vraag?

Wat is het voordeel van waterkoeling t.o.v. ventilator.

Ook bouwt Azerty deze niet in zal ongetwijfeld ook een reden hebben. Raken deze sneller defect, is het link of wellicht te complex inbouwen? volgens de fabrikant en het filmpje ziet het er miet echt moeilijk uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterkoeling is stiller dan luchtkoeling ook is het voordeel van waterkoeling dat het de warmte daadwerkelijk wegvoert van de CPU weg. Luchtkoeling gebruikt een koelblok welk op het princiepe van warmte verspreiding werkt. Zo wordt het stuk vlak tegen de CPU warmer en dit wordt dan geleidelijk verspreid naar de rest maar des te dichter bij de CPU, des te warmer het blok. Een waterkoeling systeem zorgt ervoor dat enkel het blokje zelf warmer is dan de rest. Vanaf het stuk dat de koelvloeistof de warmte overneemt. Deze word dan afgevoerd. Doordat je de radiator weg plaatst van de CPU weg zorg je er ook voor dat de 'hotspot' niet op het moederbord ligt maar er een stukje vanaf. Daardoor blijven de temperaturen van het moederbord, geheugen en grafische kaart lager dan met luchtkoeling (niet veel maar wel een beetje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.