Ga naar inhoud

Een probleem met mijn pc

big75

Aanbevolen berichten

Hallo,

Waar kan ik ergens de juiste configuratie of instellingen vinden als ik mijn pc opstart en in het zwarte scherm op DEL klik.

Mijn Besturingssystheem draait onder win95, en dan voorzien van win98 upgrade.

De problemen die ik verkreeg hebben zich voor gedaan na dat ik een ander beeldscherm installeerde (LCD-scherm)

Ik heb een format-C gedaan, en win95 en win 98 terug geinstalleerd,maar tevergeefs ik bleef problemen hebben met de drivers van de hardwaere.

Ik heb instellingen geweizigd in de eerste schermen van het bios en dergelijke, maar ben vergeten op te schrijven hoe de instellingen stonden, ik weet het, dom van mij, maar hoop dat er iemand mij kan helpen.

Hoe kan ik dit probleem oplossen

Met vriendelijke groet

Big75

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je andere beeldscherm hebt dan computer opstarten en tokkelen op F8 en dan zie je onderaan VGA instelling en dat moet je kiezen.

Zodra je dan in desktop komt zal windows proberen de scherm te herkennen en aanpassen.

Nota: het kan zijn dat je op F5 moet klikken want het is al een tijdje geleden dat ik windows 98 had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Win 95 en 98 zijn nu niet bepaald "plug en play" en zeker niet voor recente randapparaten.

Je gaat waarschijnlijk extra drivers moeten installeren maar voor dergelijke oude windows versies worden geen drivers meer gemaakt.

Als je nog een oudere monitor op de kop kan tikken heb je meer kans dat die wel nog drivers heeft voor win 95 of 98.

Probeer je bios gewoon op de standaard (default) instellingen terug te zetten. Dat kan je normaal gezien in het menu selecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.