Ga naar inhoud

Systeem samenstellen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben van plan om een nieuw systeem samen te gaan stellen. Ik zou daarbij graag wat hulp krijgen bij de hardware die ik het beste kan aanschaffen.

Mijn budget is 1000 euro (kan eventueel uitgebreid worden), hier moet dan wel een monitor en een speaker set bij. Mijn systeem moet zware games kunnen draaien, verder moet alles gewoon goed kunnen draaien, maar dat lijkt me logisch.

Hebben jullie misschien ideeën voor een goed systeem?

MVG,

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Maxtron Desktops: zelf een computers samenstellen[artikelen][]=3618&bestelling[artikelen][]=3752&bestelling[artikelen][]=3702&bestelling[artikelen][]=3770&bestelling[artikelen][]=3643&bestelling[artikelen][]=3493&bestelling[artikelen][]=3444&bestelling[artikelen][]=3533&bestelling[artikelen][]=3456&bestelling[artikelen][]=3466&bestelling[artikelen][]=0&bestelling[artikelen][]=0&bestelling[artikelen][]=0&bestelling[artikelen][]=0&bestelling[artikelen][]=3545&bestelling[artikelen][]=3524&bestelling[artikelen][]=0&bestelling[artikelen][]=0&bestelling[artikelen][]=0&bestelling[componentsoorten][]=6&bestelling[componentsoorten][]=38&bestelling[componentsoorten][]=1&bestelling[componentsoorten][]=21&bestelling[componentsoorten][]=14&bestelling[componentsoorten][]=16&bestelling[componentsoorten][]=66&bestelling[componentsoorten][]=35&bestelling[componentsoorten][]=33&bestelling[onboard][]=14&bestelling[onboard][]=16&bestelling[onboard][]=68

dit is wel de prijs 1009€ zonder BTW, maar hier heb je wel een krachtige PC!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topic verplaatst naar Aan- en Verkoopadvies.

---------- Post toegevoegd om 18:32 ---------- Vorige post was om 18:27 ----------

@ Riban : Je linkje werkt niet.

@ Hans7 : Wat ga je met de PC doen ? Heb je nood aan veel opslag, Blu-Ray, Muis, Toetsenbord...

Als je dat even allemaal vermeld, kunnen wij een mooie samenstelling maken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, maar het kan misschien aan mij liggen.. Maar ik kan de producten niet zien. Er staat bij mij: Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /hsphere/local/home/rmusterd/maxtron.nl/samenstellen/overzicht1.php on line 155

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij was me net voor met het reageren op dat linkje dat het niet deed.

Ik heb graag wel wat extra opslag; voor muziek, games etc. ik weet niet zo heel erg goed of ik dan meteen moet denken aan 1 tb of minder. Verder zijn bluray, muis en toetenbord niet nodig. Het enige wat erbij moet is: Monitor en een speaker set.

---------- Post toegevoegd om 17:07 ---------- Vorige post was om 17:04 ----------

1000€ is misschien wel wat aan de lage kant, wat nou als ik er 1200€ van maak. Kan dit grote verschillen opleveren qua prestaties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad dit aan:

• Processor: De AMD X6 1055T, een goede 6-core processor die voldoende rekenkracht bied en er voor zorgt dat je nog kunt uitbreiden voor de CPU een bottleneck word.
  • Moederbord: De ASUS M4A89GTD PRO heeft een 890GX chipset waardoor we RAID600 hebben voor een uitbreiding later naar SSD. Ook hebben we 2 USB3.0 poorten ter beschikking.
  • Geheugen: Gewoon een DDR3 geheugen setje, niets speciaal.
  • Koeler: stock koeler die bij de processor bij zit is voldoende.
  • Grafische kaart: De HD5770 is een grafische kaart die er voor zorgt dat elk spel van het moment op maximum kan gespeeld worden. Deze Gigabyte versie is dan nog een beetje beter gekockd + een stille koeler. Ik prefereer eerde de MSI hawk of de sapphire vapor-X maar deze zijn buiten stock. De wachttijd momenteel is 3 weken. Maar als je geduld heb zou ik de hawk nemen.
  • Voeding: Coolermaster M520 bied een goede voeding die alles mooi ondersteund met de nodige stroom.
  • HD: De Samsung spinpoint F3 1TB is de beste HD van het moment (buiten de cavier black van western digital maar die is vele duurder).
  • Driver: De Lite-on iHaS524 is de beste van de moment en de prijs verschilt marginaal weinig met de rest.
  • Behuizing: Antec Three hunderd is een degelijke behuizing voor een acceptabele prijs.
  • Monitor: Liyama Pro Lite E2208HD is een goedkoop 22" monitor die fullHD ondersteund en maar een responsetijd heeft van 5ms.

1200 euro zal inderdaad invloed hebben. Dan maken we er dit van.

De HD5850 is gemiddeld 25% sneller dan de HD5770. De M520 vervangen we door een M620 omdat we de extra krachtige HD5850 moeten kunnen ondersteunen.

EXTRA: Ik heb er wel geen luidsprekers bij gezet. Daar moet je maar iets goedkoops voor vinden.

aangepast door Duidelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, allemaal heel erg bedankt. Hier heb ik zeer zeker wat aan. Maar meer mogenlijke syteems zijn welkom.

OS is trouwens niet nodig, wij zijn namelijk al in het bezit van Windows 7.

@superjona bedankt misschien kan ik dat ook gaan gebruiken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.