Ga naar inhoud

nieuw pc'ke

Aanbevolen berichten

Hey hey,

In het verleden heb ik al willen merken dat ik hier terecht kan voor de samenstelling van een nieuwe pc :-)

Ik weet niet wat jullie allemaal nodig hebben qua info dus moest er nog iets nodig zijn laat het dan zeker weten!

Budget : +- 1500€ (mag zeker lager :-) , max 50€ hoger)

Gebruik : af en toe voor games, vooral fotobewerking, creatie websites, filmbewerking, ...

Andere : ik had gedacht aan 3 HD's. 1 HD waar Windows 7 op draait samen met vmware om daar Linux op te plaatsen. Of is het beter om 2 HD's te voorzien voor elk OS eentje? Dan had ik gedacht om 2 HD's in raid 2 te plaatsen. (data)

Pc dient vooral stil te zijn :sleep:

Case : ik had dit in gedachten

HD's : Liefst van WD. 1 of 2 (OS) van 500GB en dan 2 van elk 1 of 1,5 TB

Processor : AMD/Intel (ik weet niet welke nu de betere zijn)

Grafische kaart : iets goed :-)

Moederbord : Asus

Optische drives : DVDbrander

optioneel : (ik denk wel dat het nog moet lukken in de prijs :sad)

speakers

monitor : LCD 24"

muis en toetsenbord (wireless + docking)

TV kaart (zeer optioneel)

dit is het zo wat... alvast bedankt!!

groetjes

robke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral: Heb je blueray nodig? Ik heb het in mijn samenstelling ingezet omdat ik er van uit ga dat als je met videobewerking bezig bent dat je waarschijnlijk wel wat toekomst gericht wil zijn met bleuray.

Samenstelling:

• Processor: AMD X6 1090T. Aangezien video- en fotobewerking software enorm goed gebruik maakt van meerdere cores gaan we dus direct voor een 6-core processor. We nemen dan in een keer de 2e beste 6-core processor van de markt (de i7 980X is VEEL te duur).
  • Moederbord: Redelijk basis moederbordje dat toch USB3.0 en SATA600 bied. Het heeft ook de 890GX chipset welke geen upgrade meer nodig heeft om de X6 te kunnen gebruiken.
  • Koeling: We nemen een andere koeling dan de stockkoeler aangezien u een zeer stil systeem wil. Deze koeler bied uitstekende prestaties terwijl die geluidloos blijft.
  • Geheugen: Videobewerking vraagt veel geheugen dus plaatsen we er 8GB in. We doen dit met redelijk basis geheugen dat toch kwaliteitsvol is.
  • Videokaart: We nemen de HD5770 welke uitstekende prestaties bied voor zijn prijs. De HD5770 kan elk spel van het moment probleemloos afspelen en zal voor foto- en videobewerking meer dan voldoende zijn.
  • Voeding: De M620 van koelermaster bied 600Watt welke voldoende is voor dit systeem.
  • Behuizing: De door u gekozen behuizing.
  • Opslag: U wenste 2x 500Gb dus dan nemen we 2x 500Gb van de beste reeks videokaarten van het moment. We kunnen door het 'beperkt' budget wel geen extra opslag steken. Ik zal onder deze bespreking een paar voorstellen doen.
  • Driver: De goedkoopste van het pak die alles kan (ook blueray branden).
  • Monitor: 24" zoals gevraagd en deze is ook van goede kwaliteit voor zijn prijs.
  • Muis/Toetsenbord: Zeer basic om de kostprijs te beperken.

Nu voor de extra opslag raad ik deze aan als je toch extra wil. Deze bied 2TB voor zeer weinig geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, hier staat mijn samenstelling.

• Processor : De AMD Phenom II X6 1090T, dit is het paradepaardje van AMD en heeft 6 cores. Dankzij de Turbo Modus overklokken 3 van de 6 cores zich automatisch als de drie overige cores niet worden benut.
  • Moederbord : De ASUS M4A89GTD PRO/USB3. Goed overklokbaar, mooi bordje met Sata600 en USB 3.0. Er zit ook een IGP in, dit is de Radeon HD4290.
  • Bootschijf : De OCZ Vertex 2 60GB is zowat de beste SSD op de markt. Uitstekend voor bootschijf.
  • Opslag : Tweemaal een Samsung Spinpoint F3 1TB, die kan je in RAID0 of RAID1 zetten.
  • Optische Drive : Dat wordt de Philips Liteon Ihas524. Beste DVD brander, én retail. Dat betekent niet alleen een mooi doosje, maar ook een OEM versie van Nero.
  • Behuizing : Persoonlijk ben ik niet zo voor de Sonata, maar ik heb de CM 690 II Advanced gekozen. Veel koeling, veel ruimte, weinig geld.
  • Geheugen : Een setje Corsair Dominators 4GB lopend op 1600Mhz en CL8. Heel goed overklokbaar. Maar omdat je toch aan videobewerking doet, kan 8 GB wel handig zijn.
  • Voeding : De CoolerMaster M620 RealPower. Deze is modulair, én efficiënt.
  • Grafische Kaart : Omdat er niet heel veel gegamed wordt, heb ik gekozen voor de MSI R5570 HAWK. Stille koeling, goed overklokbaar.
  • Koeling : Bij een PC van zo'n kaliber is het gewoon nonsens om een standaard koeler te kiezen, daarom kiezen we de betere en stillere Scythe Mugen 2 Rev. B.
  • Monitor : De LG W2453v heeft een resolutie van Full HD, 2ms responstijd, en HDMI, DVI alsook VGA.
    Hier krijg je nog een korting van 5 euro.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier met wat aanpassingen.

Ik heb nu de Blueray achterwegen gelaten en ik heb een vele stillere beuizing genomen. Deze is de stilste in zijn klasse. Je betaalt wel 100 euro voor een hoop metaal maar deze is bekleed met geluidsdempende matten binnen in. Daardoor is hij nog extra stil!

Ik heb wel een ander scherm genomen (dat van superjona) om de kosten inder de 1500 euro te krijgen.

Ik kies er voor om 4GB aan geheugen meer te steken + andere behuizing + andere vorm van opslag ipv een SSD. De SSD gaat je helpen bij het opstarten van de pc en van software maar daar blijft het dan wel bij. Ook is 60GB snel vol dus daarvoor moet je het niet doen.

Ik zou dat geld eerder in de boven genoemde steken omdat je daar meer van gaat merken. Het extra geheugen gaat er voor zorgen dat je vele grotere bestanden kunt openen. De behuizing is stiller. En ik steek 2x 500GB in RAID1. Dit komt qua schrijfsnelheid en leessnelheid in de buurt van de SSD maar de toegangstijd is wel vele malen groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.