Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een 2tal maand geleden een backup disk gekocht met voorgeinstalleerde software om automatische backups te maken : een WD My Passport Essential

Tot nog toe niet tevreden van werking

1) na 1ste keer aangesloten te hebben aan PC, software geinstalleerd. resultaat was dat mijn PC zeer traag werd. Was op te lossen door WD software te uit te schakelen en WD-disk van de PC af te schakelen.

2) Na een maand ongeveer, software update gedaan, omdat 'backup' en 'retrieve' niet meer werkte. Dan was PC niet meer zo traag, echter ik vermoed dat er niks meer ge-backuped werd. Met retrieve proberen files terug op de disk van de PC te zetten, echter de laatste files op WDdisk waren van een aantal weken geleden.

3) Nog eens software update gedaan. Retrieve werkt nu helemaal niet meer. En wat er juist ge-backuped wordt, daar heb ik geen idee van.

Zijn er nog bezitters van een WD My Passport Essential backup disk met dergelijke problemen, en wat is hun oplossing ?

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Mijn ervaringen met dergelijke preinstalled backup software is dat die in veel gevallen niet 100% werkt zoals het hoort. En dit is niet enkel met WD schijven.

Haal alle gegevens die geen backup zijn weer van de schijf af en formatteer ze.

Deel de schijf desgewenst op partities.

Installeer een deftig (gratis) backup programma om je gegevens backuppen.

Je kan eventueel ook een image van je systeemschijf bewaren die je na een crash kan terugplaatsen en zo ben je snel weer aan de slag.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.