Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb net een nieuwe macbook gekocht en kan op deze mijn lacie harde schijf niet openen. Waarschijnlijk moet ik deze formatteren maar heb geen idee hoe, kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt.

Geplaatst:

De LaCie harde schijf is waarschijnlijk geformatteerd in NTFS en dit formaat word niet herkend door het mac besturingssysteem.

Staan er reeds gegevens op de LaCie schijf?

Welke capaciteit heeft de LaCie schijf?

Geplaatst:

Kan je de schijf zien in de mac equivalent van de verkenner?

Dan moet je ze formatteren in FAT32. Dit formaat kan wel gelezen worden door het mac besturingssysteem.

Hou er dan wel rekening mee dat op een FAT32 schijf de bestanden maximum 4 GB gorrt mogen zijn.

Geplaatst:

Ik weet niet hoe de nederlandse benaming is omdat ik het op een engelse heb uitgeprobeerd maar je hebt een icoon onderaan op de balk voor "utilities".

Klik die open en klik dan op "disk utilities".

Klik dan bovenaan op "erase" (wissen) en dan kan je het formaat opgeven.

Kies voor FAT en start het wissen.

Een andere mogelijkheid is om de externe schijf op een windows pc aan te sluiten, in de verkenner met de rechter muisknop op de LaCie schijf klikken en dan kiezen voor "formatteren".

Kies dan voor FAT32 en start het formatteren.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.