Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit met het volgende probleem: ik heb 2 identieke ram-modules van elk 2gb, maar vanaf ik ze beide instop krijg ik op willekeurige momenten een crash, dit zowel op windows xp als windows 7 (beide OS staan op aparte HD)

Het systeem bevriest gewoon, dus geen blauw scherm maar alles valt stil en kan niets meer doen... het moet ook aan de ram liggen want als ik 1 geheugenkaartje uithaal werkt de pc perfect.

Voor de rest weet ik omdat ik met beide OS 32-bit systemen zit ik niet ten volle van die 4gb ram zal kunnen profiteren maar ik neem dan nog altijd liever genoegen met iets minder tegenover 1 ram-kaartje dat voor niets uit de pc ligt :P (heb ook eens ergens gezien dat windows het ram + videogeheugen optelt en ik zit ook met een 512 mb videokaart)

Ik wou eerst hier even polsen of iemand er raad mee weet, een volgende stap die ik mss ging ondernemen is de memtest 86+ op een schijfje branden en dan bij boot zo de ram laten testen...

Verdere info over het ram (staat op het label van de module die er nu niet inzit):

PC2 8500 - Platinum edition, 5-5-5 @ 2.2v, 2gb, OCZ

Iemand een idee? Alvast bedankt voor de input.

Geplaatst:

Moederbord is normaal:

Gigabyte Technology Co., Ltd. EP45-DS3L

Bus Clock: 333 megahertz

BIOS: Award Software International, Inc. F8 08/18/2008

de ram-modules zaten er al in bij aankoop van de pc, dus mss zal ik ook eens contact opnemen met de leverancier, ik dacht destijds dat de 4gb niet ondersteund werd in xp maar met het onlangs installeren van windows 7 dacht ik dat het probleem ging opgelost zijn

Geplaatst:

Voer zeker even die Memtest uit.

Het kan zijn dat er 1 module stuk is waardoor het systeem komt vast te hangen.

Je zegt dat hij perfect werkt met 1 ram module maar heb je ze dan ook beide apart getest!!

Geplaatst:

ok heb eens de memtest gedaan en het loopt nog steeds bizar :P

Ik heb de memtest meerdere keren uitgevoerd met de 2 ramslots in en de test liep op willekeurige momenten vast, dus het probleem zit nog steeds daar...

Maar nu zit ik momenteel op de pc met het andere ramslot in de pc (hetgeen ik normaal bij de ander stak, ik heb dus het 1ste eruit genomen en de 2de op diens plaats gestopt) en nu loopt windows ook perfect :( m.a.w. de pc draait vlot met de 1 ramslotje apart erin maar vanaf ze samen zitten is het boel :P iemand nog een idee?

Geplaatst:

Volgens de handleiding zit het er goed in, ik heb zelfs de 2 slots zodanig gestopt dat volgens de manual ze in dual channel mode kunnen runnen, wat de pc ook weergeeft waneer hij opstart, dus normaal is het geheugen goed geplaatst

Geplaatst:

ik kan beide latjes apart gebruiken en er komen geen problemen :P ga binnenkort ook wel eens contact opnemen met mijn pc-leverancier, als die de oplossing vind zal ik het ook hier posten

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.