Ga naar inhoud

AVI gaat freezen met VLC?!

jochends

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb net een paar avi filmpjes binnen maar ze zijn wat damaged en ze freezen af en toe. Nu wil ik die met mijn externe schijf bekijken op de tv. Ik heb al een 50 tal avi's op de schijf staan en die spelen allemaal goed af maar met deze heb ik problemen.. Is er een manier om die fouten in de avi, waar het beeld stilstaat voor een paar secs of versneld word te fixen? Ik heb Divxrepair al geprobeerd maar die vind geen fouten :/. Ik heb wel een zooi van codecs staan op de pc, kan het daaraan liggn dat die freezet? Verkeerde codecs fzo? En heb ik die codecs nodig voor op de TV de bestanden ook goed te kunnen afspelen?

Grtz Jochen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer ze opnieuw "binnen te halen", eventueel van een andere lokatie.

Dat heb ik al gedaan maar bij die nieuwe avi bestanden vind ik geen ondertitels die erbij passen :/. Heb een 10 tal sites geprobeerd en zelf al willen veranderen maar ze lopen zo uiteen dat ik ondertiteling per ondertiteling moet aanpakken anders en dat is echt wel veel werk voor al die series. En van die serie van Kyle XY vind je alleen maar de HDTV en de xvid_fox om te downloaden.

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal ze binnen met het programma Utorrent en via de site torrents | your bittorrent search heb ik verschillende site's waarop ik zoek zoals TPB, isohunt, btjunkie, demonoid, Torrentz. Ook via het forums divxnl-team.nl heb ik ze proberen vinden maar spijtig genoeg.. Nu heb ik het bestand geopend met virtualdubmod en krijg ik deze melding:

VBR audio stream detected

Virtualdub has detected an improver VBR audio enconding in the source AVI file (audio stream 1). The current preference is to rewrite the audio header with standard CBR values during processing for better compatibility. This may introduce up to 12830 ms of skew from video stream. If this is unacceptable, decompress the *entire* audio stream to an uncompressed WAV file and recompress with a constant bitrate encoder. (bitrate: 132.6 +- 19.0 kbps)

Snap er niet zoveel van.. ^^. Hoe kunnen verkeerde codecs zorgen voor slecht beeld op avi? Als het op mijn externe schijf via de tv ook niet werkt is het de avi bestanden toch zelf en niet de codec want die zit word toch niet in de avi verwerkt, maar toch via een programma op de pc?

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je geluk want voor illegale zaken geven wij op PC Helpforum geen ondersteuning.

Als de clips beschadigd worden bij het downloaden kan je niet meer doen dan opnieuw proberen te downloaden. Misschien zij de bestanden reeds beschadigd bij het uploaden en dan kan je nog minder doen.

Jammer maar er zal niet anders opzitten dan blijven proberen tot de clips correct gedowload zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.