Ga naar inhoud

Pc valt uit na opstartpiep en blijft continu opnieuw opstarten

yoeritp

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Als ik mijn pc opstart dan valt hij direct uit na de opstartpiep ( 2 seconden na het opstarten) en blijft hij gewoon steeds opnieuw opstarten.

Ik heb me geheugen (2x 1024) al in alle 4 geheugen slots geprobeerd, ook met 1 geheugen stick (uiteraard allebij geprobeerd) maar hij blijft nog steeds opnieuw opstarten dus ik denk niet dat het aan mijn geheugen ligt.

Als ik hem zonder geheugen opstart geeft hij 1 lange en 2 korte piepen.

Ik heb mijn voeding (Thermaltake Pure Power Butterfly 480 watt) in een ander pc gezet en daar deed hij het goed.

Dus aan me voeding zal het ook niet liggen.

Kan iemand mij a.u.b helpen, want ik weet echt niet wat het anders kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet weten.

Maar controleer alle kabels of ze goed vast zitten.

Is de videokaart goed vast.

Alle kabels zitten vast en de videokaart ook.

Ik heb mijn computer net 2 uur uit laten staan en het opnieuw geprobeerd, hij kwam helemaal tot het windows scherm, viel toen weer uit en startte om de 2 seconden weer opnieuw op..

Ik denk dat er iets te heet word in de computer, iets anders kan het niet zijn lijkt me..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alternate heeft hem in elkaar gezet, ik had vroeger al problemen met met de temperatuur van mijn processor, toen heb ik alternate de standaard koeler laten vervangen voor een Zalman fatality.

Dit is ongeveer 1.5 / 2 jaar geleden, ik denk dat het wel verstandig is om de pasta te vervangen.

Ik laat wel weten hoe het gegaan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is prima alhoewel ik 2 jaar wel erg kort vind voor de koelpasta.

Misschien teweinig op gedaan?

Daar heb je gelijk in want het hielp niet..

Ik heb me hele computer uit elkaar gehaald, schoongemaakt, en getest,ik werd er alleen niet veel wijzer van..

Toen ik alleen het moederbord (zonder processor, harde schijven, 3d kaart en dvd writer + speler) aansloot, draaide hij zonder uit te vallen, ik hoorde geen piep bij het opstarten.

Toen heb ik de processor en koeling aangesloten,en toen gebeurde steeds iets anders.

Van de 10 keer opstarten viel hij bij 3 keer steeds uit na de eerste piep bij het opstarten.

4 keer gaf hij een piep en bleef gewoon draaien (zoals normaal dus).

De andere 3 keren gaf hij 3 snelle piepjes achter elkaar en bleef hij gewoon draaien.

Toen ik vervolgens mijn 3D-kaart erbij aansloot viel hij soms uit na de eerste piep en soms kreeg ik geeneens beeld , maar bleef hij wel draaien.

Toen ik daarna alles weer zoals normaal aansloot en weer opstartte gaf hij 1 piep en bleef vervolgens in het begin scherm hangen (ongeveer 10 keer achter elkaar).

Toen heb ik mijn geheugen eruit gehaald en gaf hij 1 lange piep en 2 korte, vervolgens heb ik mijn geheugen er weer in gedaan en nu valt hij weer steeds uit na de eerste piep :S.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik start net mijn pc weer op na 15 minuten en hij leek het te doen, ik heb even bij hardware in bios gekeken en dit stond er :

-CPU temp: 42 graden

-MB temp: 31 graden.

-cpu fan speed: 2200 RPM

-Power fan speed: 2800 RPM

VCORE :1.304 Volt

3.3 V :3.408 Volt

5V :5.248 Volt

12V :12.091 Volt

Toen ik uit bios ging, startte de computer opnieuw op en viel hij weer uit na de eerste piep :S

ik snap er echt niks meer van :S

Mischien me moederbord of processor kapot???

aangepast door yoeritp
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.