Ga naar inhoud

Temperatuur CPU

Destke

Aanbevolen berichten

Ik was net met Speedfan aan het kijken naar de temps van mijn Core(CPU). Nu staat die meestal op 48-49° als ik gewoon op internet enzow zit.

cpu = AMD AM3 Phenom II X4 955 3.2GHz 8mb cache BOX

Nu daar staat de koeler op die er standaard bij zat.

Even opgezocht op google lees ik dit:

"with a maximum operating temperature of 68C degrees"

--> AMD Phenom II X4 955 AM3 CPU Review - Overclockers Club

Nu vraag ik mij af of het wel gezond is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet over-the-top dramatisch, maar toch redelijk warm. Ik heb een iets tragere versie van die CPU met standaard koeler en idle loopt die nog geen 30 graden. Wat je zeker eens kan proberen is nieuwe koelpasta smeren, en eventueel stof verwijderen. Een casefan of twee extra plaatsten kan wonderen doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet over-the-top dramatisch, maar toch redelijk warm. Ik heb een iets tragere versie van die CPU met standaard koeler en idle loopt die nog geen 30 graden. Wat je zeker eens kan proberen is nieuwe koelpasta smeren, en eventueel stof verwijderen. Een casefan of twee extra plaatsten kan wonderen doen..

Er steekt een fan achteraan, eentje vanvoor en eentje boven.. :) Stof vorige keer verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.