Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hey,

Ik heb eraan gedacht om mijn ram-geheugen van 4Gb naar 6 Gb te upgraden. Maar is het de moeite en kostprijs wel waardt ? Zal mijn pc er sneller door werken of is er geen groot verschil ? ; ik gebruik de pc vooral om te gamen... Mocht het een goede daad zijn om mijn geheugen uit te breiden naar 6 Gb; zou ik dat liefst zelf doen aangezien ik niet erg tevreden ben over mijn vaste pc-winkel. Ik ben denk ik wel handig genoeg en weet al iets van pc's af maar het lukt me alvast niet zonder instructies... Of is het plaatsen van een extra geheugenkaart moeilijker dan het lijkt en laat ik dit beter aan de pro's over ?

Het is alvast mogelijk om nog een extra ram-geheugen van 2 Gb toe te voegen. Ik heb de asus rampage 2 gene als moederbord; zou dus geen probleem mogen zijn.

Ik weet helaas niet zoveel af van ram-geheugens maar ik ga ervan uit dat als je je ram-geheugen wilt uitbreiden; je er een ram-geheugenkaart van hetzelfde merk en type eraan moet toevoegen; of heb ik het helemaal mis ?

Waar koop ik best nog zo een geheugenkaart ? online of bij de winkel waar ik mijn pc besteld heb ? + Heeft iemand een idee op hoeveel de kostprijs zou komen ? Op de factuur van mijn bestelde pc staat dat mijn geheugen bestaat uit : DDR 3 1333 Mhz 4GB kit of 2 DIMM XMS3.

Een ingewikkelde tekst met een hele hoop vragen :sad maar hopelijk kan iemand me helpen :-)

---------- Post toegevoegd om 11:54 ---------- Vorige post was om 11:51 ----------

heb even gegoogled en het ram-geheugen is van het merk Corsair

mvg

Geplaatst:

Voor videobewerking en serieuze multitasking kan je 2GB extra goed gebruiken. Voor stabiliteit zou je best hetzelfde merk en type nemen. Hier staat een rapportje van Corsair zelf dat de performanceverschillen aangeeft van 3 naar 6 GB. Voorlopig heb je voor alledaagse taken genoeg aan 4 GB. Tenzij je aan videobewerking doet of intensief photoshopt.

Geplaatst:

Indien je niet beschikt over Windows 7 64bit, is het redelijk zinloos om meer dan 4 gb te steken. Daar een 32-bit OS slechts maximum iets minder dan 4 gb kan gebruiken.

Ramgeheugen breid je het beste ook uit per 2. D.w.z. indien je beschikt over 4 geheugenslots. Steek je het best 2x2GB (wat je nu al hebt) + 2 x 1 GB. Zelfde merk, zelfde type, zelfde freq.

Geplaatst:

een maat van mij heeft mij overtuigd om het bij 4Gb te houden :)

---------- Post toegevoegd om 15:20 ---------- Vorige post was om 15:19 ----------

Indien je niet beschikt over Windows 7 64bit, is het redelijk zinloos om meer dan 4 gb te steken. Daar een 32-bit OS slechts maximum iets minder dan 4 gb kan gebruiken.

Ramgeheugen breid je het beste ook uit per 2. D.w.z. indien je beschikt over 4 geheugenslots. Steek je het best 2x2GB (wat je nu al hebt) + 2 x 1 GB. Zelfde merk, zelfde type, zelfde freq.

idd; zei die vriend van mij ook; bedankt allemaal :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.