Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een mogelijkheid om Office Outlook 2007 hier zo te installeren dat ik onafhankelijk van welke pc ik gebruik, ik altijd alle emails op beide pc's kan lezen.

M.a.w.:

Ik werk meestal op de pc, zoals nu. Maar we hebben ook een laptop.

Als ik mail binnen haal op de pc krijg ik die niet op de laptop tenzij ik bijv. de mails die ik binnen haal ook als kopie achterlaat op de server.

Veels te veel denkwerk voor een simpele ziel als ik.

Nou heb ik nog een, vrijwel ongebruikte externe HD liggen van 1Tb en ik heb hiervoor het idee opgevat om deze in het netwerk op te nemen voor opslag.

Documenten, foto's, films, muziek, enz. enz. zijn dan met beide machines te benaderen. Zonder alles contant te moeten synchroniseren.

Dat gaat betekenen, zover ben ik al, dat er een USB router moet komen, een lekker snelle, waar ik de HD op aansluit.

De vraag is nu; ik kan dan toch gewoon MS Office Outlook op deze HD installeren met alle mappen en zo altijd deze HD benaderen met pc of laptop en alle emails die ik, om het even met welke machine, binnenhaal, daarna toch ook op de HD lezen of welke bewerking dan ook, uitvoeren?

Iemand die daarmee ervaring heeft, valkuilen weet waar ik dan misschien niet meer intrap? Outlook 2007 gaat het om btw. En ik heb door een internet club behoorlijk veel mailverkeer, grote bijlagen, archiefbestanden, enz.

Het moet, misschien is de vraag zo duidelijker, toch kunnen dat de PST bestanden op de HD worden gezet en dat deze benaderbaar zijn en te bewerken, enz. vanaf pc en laptop. Misschien niet gelijktijdig maar geen gedoe meer om de handel steeds vanaf de HD te moeten importeren of zo.

Er zijn ook diverse programma's te koop waarmee dit moet kunnen maar volgens mij moet het in een constructie zoals hierboven 'verzonnen' ook kunnen lukken zonder software aan te schaffen.