Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een mogelijkheid om Office Outlook 2007 hier zo te installeren dat ik onafhankelijk van welke pc ik gebruik, ik altijd alle emails op beide pc's kan lezen.

M.a.w.:

Ik werk meestal op de pc, zoals nu. Maar we hebben ook een laptop.

Als ik mail binnen haal op de pc krijg ik die niet op de laptop tenzij ik bijv. de mails die ik binnen haal ook als kopie achterlaat op de server.

Veels te veel denkwerk voor een simpele ziel als ik.

Nou heb ik nog een, vrijwel ongebruikte externe HD liggen van 1Tb en ik heb hiervoor het idee opgevat om deze in het netwerk op te nemen voor opslag.

Documenten, foto's, films, muziek, enz. enz. zijn dan met beide machines te benaderen. Zonder alles contant te moeten synchroniseren.

Dat gaat betekenen, zover ben ik al, dat er een USB router moet komen, een lekker snelle, waar ik de HD op aansluit.

De vraag is nu; ik kan dan toch gewoon MS Office Outlook op deze HD installeren met alle mappen en zo altijd deze HD benaderen met pc of laptop en alle emails die ik, om het even met welke machine, binnenhaal, daarna toch ook op de HD lezen of welke bewerking dan ook, uitvoeren?

Iemand die daarmee ervaring heeft, valkuilen weet waar ik dan misschien niet meer intrap? Outlook 2007 gaat het om btw. En ik heb door een internet club behoorlijk veel mailverkeer, grote bijlagen, archiefbestanden, enz.

Het moet, misschien is de vraag zo duidelijker, toch kunnen dat de PST bestanden op de HD worden gezet en dat deze benaderbaar zijn en te bewerken, enz. vanaf pc en laptop. Misschien niet gelijktijdig maar geen gedoe meer om de handel steeds vanaf de HD te moeten importeren of zo.

Er zijn ook diverse programma's te koop waarmee dit moet kunnen maar volgens mij moet het in een constructie zoals hierboven 'verzonnen' ook kunnen lukken zonder software aan te schaffen.

Of is er ook gratis software die dit doet? Zonder USB-stick gedoe of zo....daar wordt je soms helemaal niet zo goed van.

En mijn dank voor het meedenken.

Geplaatst:
De vraag is nu; ik kan dan toch gewoon MS Office Outlook op deze HD installeren met alle mappen en zo altijd deze HD benaderen met pc of laptop en alle emails die ik, om het even met welke machine, binnenhaal, daarna toch ook op de HD lezen of welke bewerking dan ook, uitvoeren?

Outlook moet je wel op de pc installeren en niet op de externe harde schijf.

Het moet, misschien is de vraag zo duidelijker, toch kunnen dat de PST bestanden op de HD worden gezet en dat deze benaderbaar zijn en te bewerken, enz. vanaf pc en laptop. Misschien niet gelijktijdig maar geen gedoe meer om de handel steeds vanaf de HD te moeten importeren of zo.

Dit is inderdaad mogelijk.

Je maakt een map aan op de externe schijf om je mails op te slaan.

Dan open je op een van de pc's het outlook programma en je haalt alle mail binnen van de server. Dan ga je in de opties bij de bestandslokatie en je laat alles verwijzen naar de nieuwe lokatie op de externe schijf.

Sluit outlook af.

Open outlook op de andere pc en ga daar ook naar de bestandslokatie.

Noteer deze lokatie en sluit outlook af.

Blader met de verkenner naar de bestandlokatie en hernoem alle bestanden door oud- voor de naam te plaatsen.

Als de bestanden hernoemd zijn, open je Outlook opnieuw en normaal heb je nu een lege mailbox.

Ga weer naar de bestandslokatie en wijzig deze zodat ook hier naar de externe schijf verwezen wordt.

Ofwel krijg je nu de reeds opgeslagen mail te zien ofwel moet je outlook nogmaals sluiten en heropenen.

Je kan wel niet met de 2 pc's tegelijk de mails bekijken.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.