Ga naar inhoud

probleem geluid SiS7012

W-Tom

Aanbevolen berichten

Dag iedereen, mijn broer zit momenteel met het volgende probleem op zijn pc:

We hebben samen de pc eens geformateerd, daarna xp terug geïnstalleerd en alles werkt perfect behalve het geluid. Heb eens everest en belarc laten lopen om te zien met wat voor een systeem we zaten (geen moederbord driver cd meer te vinden...) en vonden we dat het om een NEC computer gaat met een SiS7012 multimedia-audio-controller.

Dan maar die SiS7012 even gegoogled en op de site van SiS de drivers gedownload, maar bij installatie komt het volgende foutbericht:

http://i49.tinypic.com/2q0m6me.jpg

Verder heb ik al eens geprobeerd om in apparaatbeheer de multimedia-audio-controller te uninstallen (stond ook een geel uitroepteken naast), gereboot en opnieuw de drivers proberen installeren maar geen succes :sad

Als het nog kan helpen: ik dacht vroeger dat er een realtek soundriver opstond (altijd te merken aan dat blauwe krab icoontje rechtsonder in windows) maar bij installatie daarvan reboot de pc gewoon in het midden van de installatie, zonder resultaat.

Anderszijde geraak ik op de site van NEC helemaal niet verder voor drivers aangezien men daar verschillende types pc heeft bij driver support en op belarc of everest kan je helemaal niet zien of het nu om een Powermate, i-select, Nec generation,... gaat.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

(laatste mogelijkheid zal wss gwn een nieuwe geluidskaart kopen zijn en installeren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Everest

Bovenaan op Rapport / snelrapport / zuiver tekst

even wachten

Dan krijgt u een log.

Upload deze log.

Klik hier onder op meer optie

Scoll naar beneden

Klik op beheer bijlage

Bovenaan op Bladeren klikken

Dan uploaden

Even wachten

Je ziet uw log.

Venster sluiten.

Reactie versturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

realtek installatie reboot altijd.... de setup begint te draaien, dan krijg ik altijd volgende foutbericht : 'De software die u installeert, voldoet niet aan de eisen van de Windows Logo-test.' en klik op 'toch doorgaan'.

Hierna begint de setup te installeren en midden in de installatie reboot de pc altijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de realtek verwijderd, dan heb ik die nieuwe driver van SiS proberen installeren maar lukt ook niet :s fout tijdens installatie: -536870397, Fail to install driver setup will exit.

het vreemde is wel, ik heb eens de multimedia-audiocontroller hierna in apparaatebheer verwijderd (omdat daar een uitroepteken bijstond) en toen lukte de installatie wel, maar na reboot is er gelijk niets gebeurd. Als ik dan opnieuw probeer te installeren krijg ik terug dezelfde foutmelding van hierboven

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.