Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Al op vele pc's Win XP pro + programma's geïnstalleerd via symantec ghost cast server via het netwerk. Sedert gisteren probeer ik een ghost te starten met de bootcd (BIOS opstartvolgorde: 1 CD-ROM) en hij geeft boot failure.

Combo DVD-CD vervangen, hetzelfde: boot failure,

nieuwe ghostbootcd gebrand, hetzelfde: boot failure,

steek ik een win Xp installatie cd in, dan start de hardware controle normaal.

Verontrustend, onverklaarbaar, ik kan geen enkele ghost meer overzetten! Voor 5 pc's hetzelfde: de ghostbootcd draait 2 maal kort en valt stil, op het zwart scherm verschijnt boot failure. Ook als ik de netwerkkabel uittrek wil de ghostbootcd niet booten. Kan iemand mij helpen, ik heb er geen idee van wat de oorzaak is van het plots unbootable worden van al mijn ghostbootcd's op verschillende pc's, het is alsof er kwade geesten aan't werk zijn?

Kan ergens dieper dan de opstartvolgorde in BIOS "attempt to boot from CD" uitgeschakeld worden? De ghostbootcd start altijd met: "starting PC-DOS...". Kan die mogelijkheid ergens geblokkeerd zijn?

aangepast door anniem
extra info
Geplaatst:

Waarschijnlijk is er iets mis met de bootcd van ghost aangezien andere opstartcd's wel normaal werken en de ghost-cd nergens wil opstarten.

Kan je deze pc's ook niet via het netwerk "ghosten" ?

Even googelen bracht deze tips naar boven.

Probeer het eens met msdos op de cd ipv pcdos om te booten.

Bios update doen indien mogelijk.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie. Ik vind het nog steeds mysterieus want gisterenavond kon ik een pc en een laptop weer normaal via diezelfde ghostbootcd ghosten.

In BIOS staat boot mode op PXE (de andere mogelijkheid RPL weet ik niet wat dat inhoudt). 'k Moet dat misschien even checken op de pc's/laptops waar ik boot failure kreeg.

Ja, ghosten via het netwerk (PXE?)? Ik ghost nu altijd via symantec ghostcast server, ik gebruik idd het netwerk want de ghost staat op een HD die aan de laptop met ghostcastserver hangt. Rechtstreeks via het netwerk weet ik niet hoe dat moet.

Ik kies altijd pcdos i.p.v. msdos. Voor msdos moet je msdos van een diskette ophalen maar ik heb er geen idee van welke diskette dat moet zijn? een oude opstartdiskette van Win 98?

De BIOS flashen deed ik ook al maar loste eigenlijk nog nooit een probleem op behalve vroeger bij oude pc's, ik denk om USB te herkennen.

Geplaatst:

Ik weet het ook niet. Ik ken Ghost wel maar ik heb het nooit gebruikt.

Misschien eens zoeken (vragen) op de site van ghost. Meestal is er wel iets van online help en ondersteuning. Misschien zelfs een forum waar je de vraag kan stellen.

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Bedankt kweezie wabbit, dit was idd de oplossing: een ghostbootCD met MS-DOS maken. 'k Liet me afschrikken door de vraag naar een diskette. Bleek dat een oude opstartdiskette van Win 98 OK was en ... nu lukt het ghosten perfect. Bij de start een moment van nostalgie bij het opstartscherm van Win 98. Wat me nog steeds ontsnapt is het verschil tussen PC-DOS en MS-DOS. Kan iemand mij dat uitleggen of een link doorgeven naar de uitleg? Bedankt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.