Ga naar inhoud

Geen internet met Macbook, wel met Windows!

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb me recent een macbook aangeschaft maar het lukt me maar niet op ermee op het draadloze net te geraken (Telenet). Het rare van de zaak is dat ik wel, bij mijn vriendin(Belgacom) op internet kan met deze macbook. Als ik dan thuis(Telenet) probeer om met m'n andere laptop op internet te geraken (Windows) lukt het me zonder problemen.

Dus:

-Telenet (draadloos, met kabel werkt het wel!) internet lukt niet! (wel bij windows)

-Belgacom adsl lukt wel.

Er is al iemand langs geweest die alle poorten van de rooter heeft opengezet en zei dat het niet aan de rooter lag...

Weten jullie een oplossing?

Bedankt!

aangepast door TomVindevogel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met Macbook draadloos bij iemand anders kan dan betekend dat uw Macbook in orde is.

Met windows hebt je geen probleem en dat betekend dat de router in orde is.

Dus vermoed ik heel waarschijnlijk dat je de mac adres van de Macbook nog moet toevoegen aan de router.

Bij serviceconsole kan je met ifconfig uw mac adres weten zoals HWaddr 00:E0:7D:B4:57:5D

Dat moet je toevoegen aan de router bij wireless ofwel geavanceerd / wireless

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.