Ga naar inhoud

herstelprobleem

foexie

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik heb deze week een HD sofware crash gehad op mijn oude computer onder windows XP.

Ik heb al diverse programma's geprobeerd maar ik vind het het ergste dat ik mijn emails en adressen kwijt ben.

Ik had op die pc ook een externe harde schijf van medion aangesloten waar ik al een aantal zaken had opstaan ,al dan niet copieerd van de oude harde schijf die bijna vol was.

Nu, na een andere HD in de oude pc gestoken te hebben is er blijkbaar ook iets mis met de externe.

Ik heb ook een nieuwe pc gekocht ,diezelfde schijf aangesloten en ook hier hetzelfde probleem.

Geen van beide pc's vind iets terug op die HD terwijl ik 100% zeker weet dat de HD al gegevens opgeslagen heeft en het was een ,bij manier van spreken, "plug & play ".Aansluiten via usb en onmiddelijk ermee werken.Het enige wat ik moeten doen heb was ze onderverdelen.

Het is zelfs zo dat er altijd gemeld wordt dat de schijven ( 300 Gb verdeeld in drie schijven ) eerst moeten geformateerd worden.

Hierdoor kan ik ook geen enkel recoverytool gebruiken om de gegevens terug te vinden.

Wie weet er wat er mis is en wat ik hieraan kan/moet doen ?En vooral hoe kan ik de gegevens terughalen.Als ik ze echt eerst moet formateren voor ik ze kan recoveren dan ga ik zeker een pak data verliezen vermoed ik.

Groetjes Foexie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Ubuntu.

Brand het .iso-bestand op een cd.

Start de pc op via deze cd.

Na het opstarten zal je een menu krijgen.

Kies hier voor de optie Ubuntu uitproberen zonder te installeren.

Het laden kan lang duren omdat alle gegevens van de cd-rom moeten gehaald worden.

Na het laden zal het bureaublad verschijnen.

Klik bovenaan op het menu Locaties en kies voor Computer.

Je zal nu een overzicht krijgen van de apparaten aangesloten op je pc.

Eén van deze schijven die worden vermeld zal uw aangesloten Externe HD zijn.

Open deze en blader naar de mappen die je wenst te kopiëren.

Je kan nu de gewenste bestanden kopiëren naar een usb stick of branden op een cd/dvd.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.