Ga naar inhoud

geluidsdempende matjes de prijs waardt ?

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik keek eens rond op Azerty bij koelers enz. en vond daar bij de geluidsdempende materialen matjes van Be Quiet. Je kan ze verknippen en aan de binnenkant van je behuizing kleven. Ze kosten echter 15 euro voor het midi pakket en 20 voor het grote. Zal het wel genoeg geluidsdempend zijn ? Aangezien dat je ze enkel maar op de 2 zijpanelen kan kleven. En heeft dat geen effecten voor snellere hitte ? Ik zag ook rubberen dingen om tussen je fancase en fan te steken; waarschijnlijk helpt dat wel goed tegen trillingen, maar ik vind 1.6 euro best wel veel voor zo een rubberen dingetje. En aangezien ik er 4 nodig heb... . Kan je ook neit gewoon een rubberen vlootje ertussen steken ? Azerty[34966]=1

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geluidsmatjes zullen wel effect hebben op de trillingen enzo, maar écht veel helpt het niet. Dat komt omdat de warmte van de videokaart achteraan de pc gaat, en daar zitten geen matjes. (Zou trouwens ook niet echt verstandig zijn...) Als je last hebt van hardeschijven of optische drivers kan het zeker geen kwaad, maar als je van het geluid van de videokaart bijvoorbeeld afwil zal dat weinig helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt, is niet persé bedoelt voor de videokaart maar voor het algemene lawaai ( fans, cpu koeler , videokaart koeler enz. ) Als het toch niet echt zo veel helpt, dan koop ik het liever niet. Ik veronderstel dat een rubberen vlootje tussen mijn fan en behuizing ook wel zal volstaan en ik daar geen 1.6 euro moet aan geven voor zo een rubberen ding ?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jean-Pierre!

Een fan heeft normaal gezien plaats om die rubberen 'dingetjes' daarin te steken tegen trillingen.

ah :D oops, dacht dacht dat het geluidsdempende vijzen waren of zoiets :tongue: bedankt

---------- Post toegevoegd om 17:15 ---------- Vorige post was om 17:14 ----------

Ik hoor er een hele hoop mensen over, maar niemand die zegt dat het ook maar iets werkt.

Zelf gebruik ik ze niet, ik heb zelf ventilatoren genomen die minder lawaai maken, dat scheelt een hele hoop.

Dan koop ik ze alvast niet, en met een beetje geluk krijg ik ze " gratis" bij mijn nieuwe fans. thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.