Ga naar inhoud

Trojan horse gedetecteerd, hoe ermee omgaan ?

Aanbevolen berichten

Dag allen , ik zit met het volgende probleem.

Als antivirus heb ik op mijn laptop AVG 9.0.829 (free version) staan, deze geeft me de melding ' multiple threat detection ' : Trojan Horse Downloader.Generic9.CCKK.

Als ik deze threat tracht te verwijderen, krijg ik de melding ' Forced removal can cause system instability or even crash '.

Kan ik dit oplossen en wat is de ernst van dit virus ?

( Ik ben een complete leek op vlak van virusbestrijding )

Hartelijk bedankt voor alle input / feedback !

Cedric

aangepast door ceetn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Generic9 Virus laat toe aan servers/derden om (nog) meer malware op je PC te zetten. Als je deze stappen volgt, zou je er normaal gezien van af moeten zijn. (Update vooral éérst je virusscanner.)

Gebruik CCleaner om je tijdelijke internet files te verwijderen. Dit is vooral belangrijk omdat je nog altijd dit virus kan bekomen als de tijdelijke file nog op je computer staat.

Herstart je computer in veilige modus. Kies opnieuw opstarten, en voor de computer windows start moet je geregeld op F8 drukken. Kies voor veilige modus.

Laat je anti-virus scanner scannen, en wanneer hij deze Generic9 terug vindt, mag je deze in quarantaine plaatsen of zelfs verwijderen. Laat de scan aflopen.

Herstart de computer opnieuw, ditmaal in gewone modus. Laat AVG nog een keer lopen om zeker te zijn dat je van de Generic9 af bent.

Dit kan je voor de totale zekerheid ook nog doen :

//

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.