Ga naar inhoud

Geen Geluid, en geluidsapparaat meer

Unknown

Aanbevolen berichten

Het geheugen op mijn computer raakte erg snel vol (harde schijf)..

Het kon op een dag van nog 300MB geheugen beschikbaar, zomaar naar 20MB gaan.

Ik begon eerst mijn muziek, programma's etc. te verwijderen, daarna gebruikte ik CCleaner om tijdelijke bestanden te verwijderen, maar ookal deed ik dat en downloade ik niets meer bleef mijn harde schijf zich vullen.

Toen ik zocht op internet kwam ik erachter dat windows automatisch herstelpunten maakt en dat dat de reden is dat mijn geheugen zo snel verdween.

Verder las ik dat ik alle vorige herstelpunten kon verwijderen behalve de laatste. Dat heb ik ook gedaan. Maar toen gaf windows opeens een melding over de CD van XP (waarvan ik niet meer weet waar die is.)

En vervolgens deed mijn geluid het niet meer. Ik dacht nou, ik moet gewoon de driver of stuurprogramma downloaden dan is het opgelost, maar deed ik dat gaf windows aan dat het al geinstalleerd was.

En bij Apparaatbeheer geeft niet aan dat er een probleem is met mijn de hardware.

Maar bij geluidsinstellingen kan ik niets aanklikken:sad

Ik ben best een ervaren computer gebruiker maar ik weet nu echt niet wat ik moet doen.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Deze foto's zullen denk ik ook wat meer verheldering brengen

66

Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten

6

Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten

6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hartstikke blij dat ik al zo snel een reactie heb kunnen krijgen!

Maar helaas je suggestie werkte niet. Als ik standaardapparaten uitvink, en op toepassen klik, en dan ok, en vervolgens geluiden en audioapparaten weer open, staat alleen standaardapparaten toch weer aangevinkt en kan ik nog steeds niks wijzigen.:stupid:

Maar toen ik vanchtend mijn pc opstartte deed mijn geluid het op wonderbaarlijke wijze gewoon weer :S, alleen kan ik het volume niet wijzigen, probeer ik dat geeft de pc nog steeds aan; "Er zijn geen actieve mixerapparaten beschikbaar"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ons een blik werpen op het interieur van je systeem.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een logje gemaakt worden van uw systeem.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien,copieer nu die link en plak die in uw volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moeten we eerst plaats maken op je schijf.

Klik met de rechter muisknop op "deze computer" en klik dan op "eigenschappen".

Open de tab "systeemherstel".

Schakel het systeemherstel uit door een vinkje te plaatsen.

Bevestig met OK.

Herstart de pc.

Normaal zijn alle herstelpunten nu verwijderd.

Open de verkenner en kijk hoeveel ruimte je nu hebt op de harde schijf.

Ga opnieuw naar "systeemherstel".

Haal het vinkje weg en verplaats de schuifbalk naar links tot hij nog 10% aangeeft.

Bevestig met OK.

Doe ook eens een schijfopruiming.

Als je CCleaner al hebt geinstalleerd, kan je dat gebruiken.

Start CCleaner op en klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Anders gebuik je de schijfopruiming van Wndows.

Open de verkenner, klik met de rechter muisknop op de C-schijf en klik dan op eigenschappen.

Open de tab "algemeen" en klik op de knop "schijfopruiming".

Je krijgt nu een lijstje waarin reeds een aantal vinkjes zijn geplaatst.

Zorg dat volgende zeker aangevinkt staan gedownloade programmabestanden, tijdelijke internetbestanden, prullenbak, tijdelijke bestanden.

Omdat dit lijstje verschilt van de ene pc tegen de andere, moet je voor de rest zelf zien welke bestanden er nog weg mogen.

Onder het lijstje kan je meteen zien hoeveel plaats je wint op de schijf.

Klik op OK om het opruimen te starten.

Hoeveel schijfruimte heb je na deze opruiming?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik alles gedaan wat je zei, en uiteindelijk had ik meer dan 2GB!

Toen heb ik SP3 gedownload via de link die je stuurde, maar toen ik die probeerde te installeren werd er aan gegeven dat de taal niet overeenkwam met die van mijn systeem of iets dergelijks, toen heb ik op google gezocht naar een Nederlandse SP3, die heb ik gevonden, gedownload, maar toen ik die probeerde te installeren gaf de pc aan:

De integriteit van het bestand Update.inf kan niet worden gecontroleerd. Ga na of de Cryptografie service op deze comuter actief is.

:stupid:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - uitvoeren , typ services.msc en druk OK.

Maximaliseer het venster en vergroot de 1ste kolom zodat je de naam god kan lezen.

Zoek nu naar cryptograghic services en selecteer dit.

Start (of herstart) de service.

Na (her)start minimaliseer het venster en probeer nogmaals SP3 te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.