Ga naar inhoud

core i7 - 920 laten overklokken

Aanbevolen berichten

Hey,

Heb eens goed op het forum rondgekeken en veel mensen die hier geen core i7 hebben halen toch boven de 3 Ghz. Ik zit nu pas aan 2.66 Ghz, Ik zou dus graag mijn core i7 - 920 laten overklokken maar wel op een nog veilige manier. Hij mag dus zeker niet overhitten of het hoe dan ook begeven. Ik heb echter geen idee hoe je een cpu moet laten overclocken... Ik heb even op de site van intel gekeken Intel® Core? i7-920 Processor (8M Cache, 2.66 GHz, 4.80 GT/s Intel® QPI) with SPEC Code(s) SLBCH, SLBEJ en heb daar gezien dat de max. Turbo frequency 2,93 ghz bedraagt. Betekent dit dan dat je je cpu max. kunt overklokken tot 2.93 Ghz ? Welke software heb ik nodig voor te overklokken ? Ik heb de asus rampage 2 gene als moederbord.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

overklocken doe je normaal niet vanuit software maar in je BIOS.

Hier het BIJ de I7 zit weet ik niet precies gezien ze nu geen FSB meer gebruiken maar QPI.

Normaal verhoog je de FSB en/of de multiplier.

Let wel op, dat iemand anders met een andere CPU 3Ghz haalt wilt niet zeggen dat het jou ook lukken zal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Turbo Frequency is van de Tubo boost functie.

Bij lage cpu belasting schakelt deze functie 1 of meer cores uit en overclockt de resterende cores tot een max van 2,93 GHz om energie te sparen.

Dit heeft dus niets met manueel overclocken te maken.

Misschien dit eens lezen Core i7 Overclocking Guide For Beginners

Let wel op: overclocken is volledig op eigen risico. Als er iets fout loopt, ben je de garantie kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.