Ga naar inhoud

Zwart scherm met een pinkerende streepje

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb eergisteren een software geïnstalleerd (Tune up) en onmiddellijk daarna ook een antivirus (AVG).

Na die installaties heb ik mijn pc opnieuw gestart.

Maar dan, kreeg ik een zwart scherm met een pinkerende streepje.

Dingen die ik al geprobeerd heb:

- Ik heb geprobeerd om het in veilig modus op te starten, maar ik kreeg hetzelfde.

- Ik heb ook geprobeerd om mijn CD van XP in te steken en heb dan voor optie 2 eerst gekozen om het te herstellen maar ik kon niet verder geraken omdat ik een paar codes en zo moest typen. (Geen code van mijn Windows maar opdracht codes)

Dan heb ik voor optie 1 gekozen, dan kon ik wel verder en heb dan gekozen om Windows te herstellen ipv het helemaal opnieuw te installeren.

- Ik heb ook geprobeerd om het gewoon zo te laten staan voor een paar uren in de hoop dat het van zelf zou oplossen maar helaas zonder resultaat.

Het bleef een zwart scherm tonen met dat pinkerende streepje en dat lichtje dat normaal pinkerd als je pc aan het werken is, bleef ook na tijdje gewoon aangebrand.

Kan iemand mij helpen aub?

Alvast bedankt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil jullie eerst bedanken voor jullie hulp :)

Met F8 lukt het dus niet, ik heb geprobeerd met F5 zoals Stegisoft zei.

Ik kreeg dan een menu met:

Veilig modus

Veilig modus met netwerkverbinding

veilig modus met opdracht prompt

ietstje verder stond ook, opstarten met de laatste juiste configuratie.

Ik heb eerst dat laatste geprobeerd maar ik kreeg hetzelfde.

Dan heb ik het handmatig uitgeschakeld en geprobeerd met "Veilig modus" maar toen ook kreeg ik hetzelfde :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst kreeg ik weer die famose zwarte scherm met dat pinkerende streepje (die ik ondertussen echt beu ben :P). Maar ik besloot toch om nog even te wachten en na een tijdje kreeg ik een "infomelding" van:

"Windows XP kan niet worden opgestart in veilig modus. Het systeem wordt opnieuw gestart"

en ik kon alleen op "ok" drukken

Ik heb het dan een 2de keer geprobeerd maar dan kreeg ik zelfs die "infomelding" niet.

Gewoon weer dat zwart scherm met dat streepje :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit er niks anders op dan opnieuw de harddisk te formateren en opnieuw installeren.

Hebt je belangrijke data opstaan?

Zo ja dan dit doen:

Download Ubuntu

Brand het op cd of dvd

Start de computer op en zorgt dat de cdrom of dvdrom in de bios als boot staat.

Kies voor live

Er wordt niks geinstalleerd.

Kies taal en toetsenbord.

Dan komt je in windows achtige dekstop en nu kan je zoals bij XP kopieren en plakken naar ander medium of netwerk.

Opgelet: niet knippen en plakken maar wel kopieren en plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor dat handige software, die is zeer handig in geval dat een pc crasht :-)

Ik heb het dus mijn Windows opnieuw geïnstalleerd maar er zijn een baar .dll ebstanden die hij niet heeft kunnen kopiëren :s

en die zei ook telkens tijdens de installatie van Windows dat "dit" en "dat" niet kunnen worden geïnstalleerd

"Voer het hulpprogramma DHKDSK uit" (of iets in die aard :s)

Dus ik denk dat niet alle bestanden zijn gekopiërd naar mijn pc, is er een manier om dat te verhelpen aub?

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

eeh ja dat sorry :s

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dat moet doen :(

En ik heb een grotere probleem nu:

Mijn pc blijft maar aan en uit gaan.

Ik krijg een zwart scherm met een tekst van

"Onze excuses maar Windows kan niet worden opgestart, er zijn fouten...."

Ik kan dan kiezen tussen:

Veilig modus

Veilig modus met opdracht prompt

Opstarten met de laatste juist configuratie

Windows normaal opstarten

en er is dan ook een teller van 45sec.

Maar wat ik ook kies hij blijft zich dan gewoon opnieuw starten met deze tekst en opties :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.