Ga naar inhoud

Zwart scherm met een pinkerende streepje

Aanbevolen berichten

Zoals u zelf reeds aangeeft in uw vorige bericht is windows NIET goed geinstalleerd en daarom krijgt u die meldingen.

Wat chkdsk betreft dat moet ik even opzoeken maar volgens mij kun je dat uitvoeren met de windows xp cd.

Ik heb hier een linkje gevonden waar alle functies van de xp herstelconsole worden uitgelegd.

Neem daar vooral optie 2 volledig door.

Ga daarna verder naar het gedeelte over chkdsk.

Voer die dan ook uit om te weten hoe het met uw HD gesteld is.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor uw hulp!!

Er was inderdaad iets mis met die chkdsk en ik heb kunnen herstellen via mijn CD van Windows.

Daarna kreeg ik dan toegang tot mijn gewone Windows.

Maar ik vraag me af wat is er gebeurd met die Windows die ik heb geprobeerd te installeren?

Ik vermoed dat er nu 2 Windows'en op mijn pc staat :s

Is er een manier om dit na te gaan?

Want normaal bij het opstarten krijg je een zwart scherm waaruit je kunt kiezen met de welke software je moet verder gaan.

Bij een vriend van mij is dat het geval. Hij moet dan kiezen tussen Windows XP home en Windows XP prof.

En nogmaals bedankt voor uw hulp :-)

aangepast door l-anderson
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u tijdens de installatie van xp de HD geformateerd hebt dan is de oude xp weg normaal gezien.

Waar uw vriend over spreekt noemt men een multiboot.

Dat zijn meerdere os'en naast elkaar en dan krijg je inderdaad bij de opstart een menu te zien waar je dan uw keuze kunt maken.

Ga nu eens naar uw c:\ schijf en maak een screenshot van de inhoud van de rootdirectory.

Voeg die afbeelding toe aan uw volgende bericht als bijlage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel eerlijk gezegd weet ik het niet.

Voordat ik werd aangeraden om Ubunto te gebruiken had ik een paar dingen geprobeerd van

Windows met de laatste juist configuratie te starten

Windows starten met herstellingsmodus

Windows starten in veilig modus

Windows starten in veilig modus met opdracht prompt

Dan heb ik het geprobeerd om het met die cd van Windows te doen:

het gewoon herstellen ®

Maar ik kreeg telkens hetzelfde resultaat, die zwart scherm met een pinkerende streepje.

Toen werd ik dan aangeraden om Ubunto te downloaden en te gebruiken om mijn belangrijke gegevens eruit te halen.

Toen ik die gebruikte kwam er wel een foutmelding van iets in de aard van:

"het scherm kan niet goed worden weergegeven wilt u "......" verwijderen"

"...." = er kwam zo iets van een map die ik niet heb kunnen onthouden.

Ik heb het dan maar verwijdert.

Daarna heb ik het dan opnieuw gestart, maar ik heb niet direct mijn CD van Windows ingestoken, ik hoopte dat het probleem nu zou opgelost zijn (ja, ik weet dat het doms is, maar je weet nooit hé :P)

maar dan kwam er iets raars:

Er kwam die scherm wanneer je Windows installeert en die zat al aan de 3de stap en die vroeg me om mijn CD van Windows in te steken om verder te gaan.

Ik heb het dan maar gedaan en ik heb toen ook die foutmeldingen gekregen van die .dll bestanden die niet gekopieerd konden worden en dat er iets mis is met CHKDSK.

Voila dat is het dan, nu is die Windows updates aan het installeren, maar die is nu nog trager dan gewoonlijk :(

Ik wil nogmaals u en al de anderen bedanken voor jullie hulp!!!

Want ik heb mijn pc weer terug :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat eerst die update maar zijn gang even gaan.

Wat die snelheid betreft daar kan schijfdefragmentatie wel eens verbetering in brengen.

Ook onderstaande kan al redelijk wat snelheidswinst opleveren dus voer die na de update's ook eens uit.

Maak ook zeker al de nodige backups van uw belangrijkste bestanden daar er nog steeds een kans bestaat dat de HD het wel degelijk aan het begeven is.

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

CCleaner heb ik op mijn pc al staan en ik gebruikte altijd die "Schoonmaken" optie.

Maar zodra als ik klaar is met die updates zal ik al die dingen doen die je me daar hebt geschreven :-)

en dank je wel!

Het probleem is opgelost, ik heb die CCleaner toegepast en die heeft 349 fouten gevonden :)

Maar mijn pc blijft trager dan normaal werken veel lawaai maken, maar bon, ik ben al blij dat ik het terug heb :D

Nogmaals bedankt iedereen!!!

(ik zal het nu maar als "opgelost" zetten)

aangepast door l-anderson
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.