Ga naar inhoud

Outlook (2003) geeft foutmelding

Joris1

Aanbevolen berichten

Beste

Wanneer ik Outlook wil openen geeft hij meteen een foutmelding: 'Kan uw standaardmappen voor e-mail niet openen. Kan het bestand C:/Documents and settings/local settings...../Microsoft/Outlook/outlook.pst niet openen.'

...

Alvast bedankt.

Het normale pad naar de outlook bestanden is toch C:/Documents and settings/gebruiker/local settings...../Microsoft/Outlook/outlook.pst

Is er meer dan 1 gebruikersaccount op de pc?

Hebben die andere gebruikers ook dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, er is maar één gebruiker...

Misschien even bijmelden dat voor de rest mijn pc wat raar doet: uit zijn eigen heropstarten (met dat blauwscherm memorydump).

Als je de pc voor de eerste maal opzet geeft hij weer dat er iets fout zit, maar als je binnen de tien sec. op een toets drukt kan hij opstarten. Begint hij met zijn 'scan' (of je het ook noemt) krijg je hem nooit opgestart....

Dan als hij er is, kan je normaal werken (afgezien van outlook). Als hij wat warm staat herstart de pc zich (blauw scherm) uit zijn eigen om de tien minuten ongeveer.

Dit is wel al een tijdje. Outlook is nog maar een kleine week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoeld je als je opstart dan krijgt je een blauwe scherm en dan begint windows te scannen en daarna is alles OK.

Dit kan 2 dingen zijn:

Windows doet automatisch een scan en in dit geval moet je bijlage gebruiken en dan uitpakken en op klikken.

Computer opstarten en dan is het normaal gezien in orde.

Maar het kan ook zijn dat uw harddisk aan het begeven is en in dit geval moet je dringend een backup maken van uw data en een nieuwe harddisk plaatsen.

schijfcontrole_uitschakelen.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoeld je als je opstart dan krijgt je een blauwe scherm en dan begint windows te scannen en daarna is alles OK.

Inderdaad als ik opstart krijg ik een blauw scherm, dan begint windows te scannen. Maar ik annuleer hem telkens omdat hij niet uitgescand geraakt. Als je hem annuleert start hij op en werkt de computer. Tot hij een tijdje gedraaid heeft (lees: een klein uurtje). Dan begint hij uit zijn eigen te restarten (ander blauw scherm: memorydump). Dit doe hij dan om de tien minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog een mogelijkheid tot repareren, of is dit uitgesloten?

Als ik wil defragmenteren geeft hij weer: "Station C is mogelijk beschadigd. Voer chkdsk uit om het station te controleren en te repareren."

Weet iemand hoe ik een chkdsk moet uitvoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de blauwe scherm is normaal gezien ook chkdsk

• Klik op de Start knop
  • Klik met de rechter muisknop op "Deze Computer" en kies "Verkennen"
  • Klik met de rechter muisknop op de schijf die u wil controleren en selecteer "Eigenschappen"
  • Klik op het tabje "Extra"
  • Klik op de knop "Nu Controleren"
  • In de dialoog die verschijnt vinkt u beide opties aan en vervolgens klikt u op start
  • Waarschijnlijk ziet u een bericht dat exclusieve toegang tot de schijf nodig is en dat de schijfcontrole zal starten bij de volgende keer dat Windows gestart wordt. Klik op ok om akkoord te gaan.
  • Herstart uw computer

Bij het herstarten van uw pc zal u chkdsk door verschillende stappen van de controle zien gaan.

chkdsk2.jpg

Opgelet: dit kan lang duren.

Maar ik raad wel aan om een nieuwe harddisk te kopen als de probleem blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.