Ga naar inhoud

Alienware + scherm aankoop

Aanbevolen berichten

Een dockingstation heet zoiets.

Zover ik weet heeft enkel de zakelijke dell (alienware is van dell) latitude deze aansluiting.

Je ziet deze aansluiting eigenlijk bij geen enkele consumenten laptop, de zakelijke lijn van HP en Dell hebben het, alsook IBM/Lenovo

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoel je RGB ingang? zover ik weet niet, dat zou tevens ook scart zijn en er zijn heel weinig schermen die dat kunnen (verloopje kan dan van RGB naar scart).

Ik geloof dat samsung zoiets heeft met een scartaansluiting.

Normaal HD schermen worden verbonden met of HDMI en/of met DVI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nog een vraagje. Ik hebben de moderne schermen naast een hdmi verbinding ook nog een vga input? Anders zou een vga splitter een optie zijn met daarop een vga-scart kabel. En via de scart een blokje van rgb naar scart. Zou dit mogelijk zijn? Of werkt zo'n splitter enkel om effectief een beeldscherm te splitsen. of kan je die ook in omgekeerde richting gebruiken?

(Zoals je ziet heb ik even gezocht en nieuwe termen geleerd xD)

[EDIT] Blijkt dat ik mij miskeken heb. De kabels zijn uiteraard allemaal scart output terwij ik een input moet hebben.

EDIT2: [ame=http://www.amazon.com/gp/product/B00006B8EI/104-5649796-4781507?v=glance&n=172282]Amazon.com: StarTech COMP2VGA Video Game Jockey Console To PC Monitor Converter@@AMEPARAM@@http://ecx.images-amazon.com/images/I/411GCD32A8L.@@AMEPARAM@@411GCD32A8L[/ame]

aangepast door BlackBird
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk eens tijd (examens gehad + wat na-examen feesten).

Nu voor de laptop raad ik zoals bij iedereen aan om eerst eens te horen bij de universiteit/hogeschool wat zij aanbieden. In de KUL bij voorbeeld bieden ze 2 verschillende laptops aan van dell die je kan aanpassen. Deze zijn dan tegen een lagere prijs dan normaal aan te kopen.

Anders raad ik een laptop als deze aan:

Dell XPS 16 met deze config (vet is wat verder aangepast is) voor €1200:

Inbegrepen bij uw systeem:Intel® Core™ i5 Processor 540M (2,53 GHz, 3 MB cache)

Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands

Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

Office Starter 2010 - Nederlands

1 year of coverage included with your PC

Geen Accidental Damage-support

McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden

Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc

Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)

4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]

500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive

1 GB ATI® RADEON™ HD 4670 grafische kaart

DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with Roxio Easy CD and DVD Burn software

9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)

Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)

Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees

Nu waarom zo iets? ten eerste geen volledig 17" scherm maar een 15,6". Persoonlijk vind ik 17" onhandig als je eenmaal met 15,6" hebt gewerkt. Het is meer dan voldoende om op te werken en het bespaard veel plek (en het past makkelijk in elke rugzak).

Voor de rest is het een krachtig systeem dat je taken zeer goed zal kunnen uitvoeren.

De videokaart is wat verouderd maar nog steeds krachtig. Ik verwaarloos dit stuk echter wel omdat zwaar grafische applicaties (gamen dus en videobewerking) meer voor een desktop is.

Desktop:

Ik zeg op voorhand dit: Ik ben voorstander van een goedkoper systeem dat niet het beste van het beste is. Dit omdat die hardware over een half jaar weer gedateerd is en je dus veel geld hebt uitgegeven voor niets. Je kunt dan beter een simpel systeem nemen en dat elk 1,5j wat upgraden.

Ik zal straks de bespreking hier zetten. Ik moet nu weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.