Ga naar inhoud

aantal gebruikers op 1 pc


Aanbevolen berichten

Ik heb eigenlijk gewoon een vraag. Onze pc is al wat ouder en heeft vier gebruikers. Maar hij wordt nu trager. Gisteren was de vriend van mijn dochter hier en hij ergerde zich er nogal aan. Hij zei dat het is omdat we met vier gebruikers op één pc zitten... en dat daardoor bv er vier copiën van Windows opstaan... Ik kan me dat moeilijk voorstellen... kan iemand me wat wijzer maken ivm gebruikers en wat er bv gebeurt als ik in mijn gebruikershoekje een programma download en installeer... Héél hartelijk bedankt op voorhand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw vriend heeft gedeeltelijk gelijk.

Als je meerdere gebruikers maakt dan worden er ook meerdere profielen gemaakt zoals mijn documenten maar ook sommige windows systemen zoals register.

Doch windows is geen multitasking want je kan in windows niet met 4 gebruikers gelijkertijd mee werken zoals bijvoorbeeld bij Linux.

Op dat punt heeft uw vriend dan gelijk.

Maar softwarematig is dat niet zo:

Als je bijvoorbeeld antivirus maakt dan is dat voor ale gebruikers gezelfde programma.

Installeert je games dan wordt dat meestal per gebruikers geinstalleerd doch meestal kan een andere gebruiker toch met de games spelen.

Hoe meer gebruikers er zijn hoe meer schijfruimte er nodig is.

Dan kan het zijn dat uw vriend gelijk heeft dat het langzamer is maar niet noodzakelijk.

Anderzijds als er besmetting is van bijvoorbeeld malware dan moet je voor ieder gebruiker dat controleren.

Het is tot op zeker hoogte beter om ieder een eigen computer te hebben maar daar tegenover staat ook veel kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké... ik denk dat ik het begrijp. Dank je wel voor de uitleg. Ik denk dat ik dan de mbam eens op alle gebruikers moet laten lopen. Ik dacht dat het volstond op mijn eigen deeltje... Het is nl nog niet zo lang dat hij trager loopt. Ik heb ook voortdurend de Vuze openstaan die up- en downloadt... dus dat kan het natuurlijk ook zijn ... al weet ik het niet zo goed.

Eerst de mbam en dan hopen dat hij iets vindt en weer zijn gewone tempo loopt en anders.. zien jullie me hier wel terug :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.