Ga naar inhoud

Ideen opdoen voor het bouwen van systemen.

Aanbevolen berichten

Ik zou jullie graag willen vragen om mij te helpen bij het opdoen van ideen.

Zoals sommigen misschien weten ben ik mijn eigen bedrijf aan het opstarten.

Nu wil ik onder de consumenten een vragenronde doen betreffende systemen die aangeschaft worden.

Enkele vragen voor jullie.

-Hoeveel besteed jij aan de pc?

-Wat vind je belangrijk bij een pc (goedkoop, kwaliteit, prijs/prestatie verhouding. iets anders?)

-wat doe jij met jou pc?

Als jullie zo vriendelijk willen zijn om deze informatie achter te laten dan helpen jullie mij hier enorm mee!

Je mag uiteraard ook aangeven op welke dingen je zou in willen leveren om iets anders te behalen (dus erg goedkoop systeem ten koste van uiterlijk/materiaal kwaliteit)/

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

-Hoeveel besteed jij aan de pc?

1200 euro bij aankoop van het basissysteem (dus gewoon werkende pc) + 500 euro aan extra's daarna (extra HD's, andere koeling,...). Ik bezie dit echter als een project waar constant aan verandert word.

-Wat vind je belangrijk bij een pc (goedkoop, kwaliteit, prijs/prestatie

verhouding. iets anders?)

Prijs/prestatie + als je dan toch zoveel geld uitgeeft mag het er ook leuk uitzien.

-wat doe jij met jou pc?

Office-Internet, Gamen, 3D-rendering, programeren (ifv 3D-rendering), benchen.

Wat voor een bedrijfje ben je eigenlijk aan het opstarten? Ik zit namelijk met eenzelfde idee in mijn hoofd waar ik nu informatie voor aan het verzamelen ben.

MVG

Duidelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedkope PC vindt je in ieder computerzaak.

Maar service en advies is wel iets anders.

Ik persoonlijk vind kwaliteit belangrijk.

Er is niks erger dan niet werkende PC of server.

Daarbij wordt er veel te veel PC als enige mogelijkheid opgegeven terwijl dat helemaal niet waar is.

Misschien is dit een goed idee:

Onderhoudcontract: inclusief PC en onderhoud en inclusief stukken.

Men betaald een vast bedrag per maand en er komt geen kosten bij tenzij beschadiging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan een gewone 'thuis' PC kan ik gemakkelijk 6-700 euro besteden. Zoals jullie waarschijnljk wel weten, ik krijg binnenkort een nieuw systeem, waar 2000 euro, zonder BTW aan wordt besteed. (Incl. monitor, tobo, en extra's).

Wat ik belangrijk vind is de kwaliteit en de performance. Natuurlijk weten toch een heel pak mensen niet wat 'performance' is. Daarom zou je misschien beter kunnen focusen op prijs/kwaliteit.

Met mijn 'Thuis' PC doe ik gewoon al het standaard, RTS games, surfen, branden, PCH, converteren, multitasking.

Met mijn Game-Pc zal ik overklokken, benchen, tweaken, (misschien zelfs later modden) en natuurlijk games spelen. (Denk maar aan Crysis 2 en Metro 2033.)

En succes verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Alweer een iet wat laat antwoord maar misschien kan mijn mening toch nog handig zijn. Wat ik sjiek zou vinden aan een pc winkel is dat ze eens "echte" game pc - componementen- merken hebben en deftige randapparatuur. Want niets is zo frustrerend dan elke pc winkel aflopen naar deftige game-ware zonder deze hoeven te bestellen en dan zien dat ze in die pc-winkels niet eens de bekendere merken hebben .

* Ikzelf spendeer ook iets tussen de 1500 en 2200 euro voor een volledig game systeem.

* Ik vind kwaliteit, duurbaarheid belangrijk zolang de prijs nog meevalt. Ik wil dan ook niet veel geld uitgeven aan iets wat na een maand al stuk is.

* Vooral om te gamen maar ook voor schoolwerk en veel internet gebruik.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.