Ga naar inhoud

internetverbinding die wisselvallig werkt

haneli

Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen? Sinds enkele weken heb ik een raar probleem: mijn internetverbinding doet het met horten en stoten. Het lijkt wel of het modem in slaapt valt, modem is een livebox. Ik heb inmiddels een nieuw modem gekregen maar het probleem blijft bestaan. Telkens kan m'n pc en m'n laptop (via wifi) geen mail binnenhalen of ik kan niet internetten. Gek genoeg kan ik via dezelfde wifi wel met m'n Iphone net net op en mail binnenhalen. Dus ik denk dat er iets in de pc en laptop verkeerd staat. Misschien een recente windowsupdate??? Wie kan me helpen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Start

Klik op configuratiescherm

Klik op netwerkverbindingen (verbinding bij vista).

Klik rechts op de Lan- of draadloze verbinding en dan met rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik vervolgens op internetprotocol versie 4 en met rechtermuisknop op eigenschappen.

Ga onderaan naar DNS-servers

Voor belgacom zijn die respectievelijk

195.238.2.21 en 195.238.2.22

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je antwoord maar....die Belgacom DNS servers zijn voor mij niet toepasbaar omdat ik niet in Belgie woon. Ik kan alle gegevens IP en DNS wel uit m'n livebox halen en bij die 'Eigenschappen' invoeren. Is dat een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.