Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds enkele jaren heb ik een mac (fantastische computer)

Het werkt nu wat trager omdat mijn harde schijf vol is, maar daar kan ik mee leven. Wat ik erger vind is dat er de laatste tijd verticale gekleurde strepen op mijn scherm komen!

Ze gaan echt overal over. Als ik een film kijk, kijk ik eigenlijk naar strepen met daarachter ergens een film. Zelfde dus bij foto's en internet. Ze hebben alle kleuren. Ik heb er nu een stuk of 8 en om de zoveel tijd (aantal weken) komt er een nieuwtje bij. Dit gaat erg raar. Eerst pinkt ze eventjes, gaat terug weg, dan lopen er precies een gekleurde mieren over mijn scherm en na enige tijd blijft dit een streep. De meeste die ik al heb aangesproken hebben dit nog nooit eerder gezien...

Iemand die raad weet hiermee?

Geplaatst:
vermoedelijk een defecte grafische kaart. nu weet ik niet in welke mate een mac zelf te herstellen valt?

Is wel degelijk mogelijk om een mac te herstellen, maar ik weet niet in hoever een grafische kaart vervangen kan worden. Zal eens navragen. Dus volgens u zal alles dan opgelost zijn?

• 1 maand later...
Gast antichrist
Geplaatst:

ik heb op het forum hier ook al iets overgelezen...

http://www.pc-helpforum.be/f111/gpu-te-warm-26372/ de oorzaak hiervan was onbekend, hij kon het niet oplossen dus heeft een nieuwe video/graphischekaar gekocht... hij had RODE strepen op zijn scherm... op deze topic staan ook een paar foto's

we zouden graag willen weten wat er in je computer zit... heb je een IMac of een Macbook? ( pro , air, .... )

• 6 maanden later...
Geplaatst:

Mac herstellen is onbegonnen werk schroefjes in de juiste volgorde loshalen scherm kabel juist lang genoeg en je kan bijna nergens aan. 9 kansen van de 10 is je videokaart kapot dit zou je kunnen vervangen mits de juiste handleiding maar is zeer veel werk en dan nog moet je aan de videokaart geraken want deze zijn speciaal voor mac.

1 kans op 10 is het scherm dit kost 500 euro +- bij erkende dealers van Mac.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.