Ga naar inhoud

[OPGELOST] Processor upgrade

hunky

Aanbevolen berichten

Hey iedereen! :)

Ik heb me een jaar geleden een nieuwe pc aangeschaft bestaande uit volgende onderdelen:

NVIDIA GeForce 7900 GTX

ASUS A8N-SLI Premium

AMD Athlon 64 4800 X2 Dual-Core

Creative X-Fi Music

2048 MB Corsair

Maxtor 250 GB

CoolerMaster 550W Voeding

Ik ben van plan om een nieuwe processor te kopen, namelijk de AMD Athlon 64 6400 X2 Dual-Core. Nu vraag ik me af of ik nog steeds genoeg voeding zal hebben en of mijn pc de koeling nog aankan (de koeler zit op grafische kaart, maar werkt goed, nog geen problemen mee gehad en de kast is vrij koel)

Dank bij voorbaat :thx:

Link naar reactie
Delen op andere sites

op het eerste gezicht moet dit geen probleem zijn met die 550 watt voeding.

het is ook een goed merk dus dan lijkt het me wel kunnen.

als de processor er inzit en het systeem word instabiel en valt zomaar ineens uit dan zal ik toch wel eens naar de voeding gaan kijken.

maar zoals gezegd zal dit geen probleem moeten zijn.

Mv.Gr.

Yannick

p.s.

discussie verplaatst naar aan en verkoop zone

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 550W is genoeg voor jou systeempje in combinatie met een 6400+

Ikzelf heb een 500W voeding, met een 5600+ en een 8800GTS die wel wat meer verbruikt dan jouw 7900GTX :P (denk ik :))

Ik raad je eigenlijk wel aan om toch nog even te kijken naar bijv de 6000+, omdat deze goedkoper is, en toch ook snel.

Dus dan is de prijs/prestatie wat hoger.

Ofwel, dan krijg je meer prestatie voor je geld. :D

Maar als je wilt gaan overclocken, zou ik wel voor de 6400+ gaan, omdat je bij deze de multiplier nog kan verhogen.

En over je cooling, dit zal niet zon zorgen zijn, de 6000+/6400+ hebben namelijk een standaard koelblok met heatpipes erin, waardoor de temperatuur niet al te hoog komt wanneer je CPU wordt gestressed.

Maar je kan natuurlijk altijd nog een koeler aanschaffen, kijk dan bijv naar de koelers van Arctic Cooling voor socket AM2 (en dan zeker de Freezer 64 Pro), omdat dees van goeie kwaliteit zijn, redelijk goed koelen, en vooral spotgoedkoop zijn.

Hoop dat ik je hiermee genoeg informatie heb gegeven. ;)

Groeten Kevin :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je echt wilt gaan overklokken dan kan je altijd nog voor een black edition gaan, bij deze is de multiplier uitgeschakeld en kan je naar hartelust overklcoken ;)

als u verde rnog iets wilt weten laat het dan gerust horen.

zo niet laat het dan ook even weten dan sluiten we deze discussie af ;)

Mv.Gr

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.