Ga naar inhoud

gebruik usb.cradreaders/discdrive

WiebevanWijk

Aanbevolen berichten

Bij het inpluggen van usb-stick, cd in drive of cardreader met CF/sd fotobestanden e.a. geeft de pc wel aan dat er een usb-ingang gebruikt wordt (geluidje en ikoon rechtsonder veilig verwijderen), maar de window met taken ("Wat wilt u doen ?":bestanden openen/overzetten/branden e.d.) blijft weg. Ook onder Deze Computer zijn de (f; g; ..) drives niet te zien. Ik kan data vanaf reader/stick of cd dus niet tevoorschijn toveren en overzetten.

Het rare is dat mijn U3-stick de F-drive wel laat zien en die is ook terug te vinden onder Deze Computer, maar de g-drive met data niet.

Hoe zet ik dat taakwindow, dat laat zien, wat er via disc of usb ingeplugd is en waar je een taak kunt kiezen (naam ervan...?) weer terug ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

reactie op autorun...

autoplay geinstalleerd, maar er gebeurt niets.

bij insteken usb of cardreader reageert de autorun niet en kan ik mijn bestanden op externe hardware niet terugvinden...

wel geeft de u3 nog steeds de F: maar niet de G; met bestanden.

alles waarvan ik dacht dat het in het systeem op automatisch gezet moet worden en gestart is gedaan...

heb iets gehoord over explorer.exe...maar niet te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag stegisoft en angel,

bedankt voor jullie reactie en poging te helpen, maar het is niet gelukt.

In zoverre; af en toe popt de autorun voor plug and play weer op, maar evenzovaak ook niet. We l krijg ik nu de melding dat de computer de scanner en camera niet kan detecteren; dat doet ie bij het inpluggen van usb-sticks en ext. cardreaders; ben alles bijlangs geweest en er zijn apparaten, die niet werken of niet gestart zijn.

In het log vind ik de melding fout/DCOM/10005...maar ik kan er niets mee.

Overigens geeft Deze Computer nu wel de data partities op de ext. app. weer en ik kan er ook bij inmiddels...wel een ommelandse route om simpel foto's over te zetten...

Wiebe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wiebe

Download het onderstaande RAR bestand, en pak het uit.

Klik op Fix USB - Windows XP.vbs en herstart hierna je PC.

Laat eens weten of dit geholpen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Angel,

gedaan wat je opgaf...helaas...niets!

wat me wel opviel, was dat de partities een andere naam hebben gekregen, dwz de partities op de usb-stick. F is G geworden en G is H.

In schijfbeheer worden de C en D partities niet meer genoemd, maar zijn nog wel aanwezig in de schem. weergave en in orde bevonden. Ineens is er ook een ondefinieerbare partitie bijgekomen van zo'n 250 mb...

Bij inpluggen in usb geeft ie nog steeds aan, dat de comp. de scanner en camara niet herkend.

Hopeloos, he...?!

wiebe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Wiebe

Open Apparaatbeheer en open vervolgens het knooppunt USB-controlers,

sluit nu de scanner en camera aan en kijk of er items in de lijst bijkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer ook of de functie "help en ondersteuning" is ingeschakeld en opgestart.

1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
  2. Typ services.msc /s in het vak Openen en klik op OK.
  3. Dubbelklik op Help en ondersteuning.
  4. Klik in het vak Opstarttype op Automatisch en klik op OK.
  5. Indien nodig klik op start de service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Angel,

Er gebeurt nog steeds niets, dwz..het probleem blijft..hij blijft melden, dat de pc bij inpl. usb-stick de scanner en camera niet detecteert. Er komt wel een usb-controller bij voor massaopslag, maar die schijnt in orde te zijn...zegt-ie!

Kweezie Wabbit,

Nee, werkt niet...dit had ik al zelf geprobeerd..stond al op aut. en was al gestart...

Volgens mij word ik zo langzamerhand bijgeschreven in de analen der hopelozen :)

Thanks voor zover

Wiebe

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.