Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi ik heb een probleem met mijn computer deze is redelijk door geweest en heeft altijd perfect gewerkt, maar de laatste tijd als ik een spelletje speel dan is mijn scherm weg en mijn geluid maakt heel harde geluiden, maar ik wel nog dat het lampje van mijn pc brand. Aanhankelijk van hoe hoog ik de grafische instellingen instel van een spel. Des te sneller valt hij uit.

Geplaatst:

Waarschijnlijk de videokaart die warm (heet) loopt en daardoor het systeem doet uitvallen.

Maak de kast open en blaas het stof er uit. Zeker de ventilatorbladen goed proper maken.

Welk spelletje doet je pc uitvallen?

Kun je ook het volgende doen zodat wij een idee krijgen van de hardware waarmee je werkt.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een logje gemaakt worden van uw systeem.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien,copieer nu die link en plak die in uw volgende bericht.

Geplaatst: (aangepast)

Het gemakkelijkste is dat je de kaart even demonteert uit de pc,zo kun je er het beste bij.

Een extra case fan kan soms ook voor een koelere grafische kaart zorgen maar laten we eerst eens kijken of stof wel degelijk de boosdoener is.

Wat me ook opvalt is een vrij hoge temperatuur voor je HD.

Deze mag een max werktemperatuur hebben van 55°c en heeft nu al 42°c dus heb je niet veel speling meer.

Een extra case fan lijkt me voor u geen overbodige luxe.

aangepast door Jean-Pierre
Geplaatst: (aangepast)

Jah dat begrijp ik, en ik heb mijn video kaart net gedemonteert.

En er zat totaal nergens stof niet in de cooler, niet op de video kaart zelf....

En ik had hem laatst terug gebracht naar de winkel mijn computer en daar hebben ze hem ook helemaal uitgestoft dus dat kan denk ik niet het probleem zijn... Dus volgens jouw kan een Case Fan dit allemaal verhelpen?

aangepast door gilles537
Spelfout
Geplaatst:

Hoe meer frisse lucht je de pc intrekt des te koeler de onderdelen blijven onder belasting.

Heb je de mogelijkheid om het zijpaneel van de case er even af te laten.

Zo ja dan weten we zo of het echt een temperatuur probleem is uiteraard als je hem belast.

Kijk dan eens naar de temperaturen onder belasting en of hij dan nog uitvalt of niet.

Geplaatst:

Dat staat hij al dagen, ...

Nu kan k wel 5min ofzo gamen met instellingen op het laagste, ...

En als ik Youtube filmpjes in HD bekijk dan nog steeds, ..

En met case gesloten kan de temperatuur nog hoger oplopen, wat best wel logisch is...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.