Ga naar inhoud

Aankoop eerste laptop

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Binnenkort heb ik voor mijn studies een laptop nodig, maar doordat ik al een tijdje me niet meer verdiept heb in computerhardware weet ik niet echt wat er tegenwoordig op de markt is.

De school heeft ons de volgende vereisten gegeven:

* Processor: 1.6 GHz

* Intern geheugen: 4 GB

* Harde schijf: 250GB of meer

* een aparte grafische kaart (vb. ATI of NVIDIA)

* een geïntegreerde kaart met memory sharing wordt niet aangeraden

* een resolutie 1280 x 1024 (of hoger)

* mogelijkheid van DirectX 11

Dit valt wel nog mee denk ik.

Zelf heb ik toch al twee laptops van asus gevonden die me wel goed lijken.

De eerste heb ik in de Saturn zien staan en is de volgende: de asus N71Jv

http://be.asus.com/product.aspx?P_ID=yHfFF3JMngIXEmMU

(indien de link niet werkt: op de asus website naar de N71Jv zoeken)

De tweede kan ik via de school zelf kopen en is de volgende:

Product details (1076 euro)

De tweede lijkt beter (i7 tegen i5 processor) maar ik zoek een laptop die ook blu ray discs kan afspelen dus gaat mijn voorkeur uit naar de eerste uit de saturn die ook iets van 100 euro goedkoper is dacht ik. Er zit denk ik ook een verschil in de grafische kaarten maar daar weet ik zeer weinig over.

Ik speel heel soms ook wel eens gta 4, dus het zou fijn zijn als dat ook op de laptop kon:-)

Als jullie je mening zouden willen geven over deze twee laptops om me op weg te helpen dan zou ik dat zeer fijn vinden.

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik voor de tweede laptop kiezen, die je via school kan kopen.

Dat is echt een prachtlaptop. Met de eerste laptop heb je géén DirectX 11. En Blu-Ray kan je later eventueel aansluiten met een externe drive. De videokaart is ook veel beter met de 2de laptop.

Conclusie : De tweede laptop is de beste keus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er zelf nog niet op gelet dat de eerste geen directx 11 had.

Ja, nu ben ik wel zeker overtuigd van de tweede.

Een blu ray drive was eigenlijk gewoon een leuke extra geweest omdat ik dan mijn films via de laptop kon afspelen op mijn tv.

Bedankt voor de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon het niet laten nog eens even rond te kijken ofdat ik mss interessantere laptops kon vinden met meer voor ongeveer hetzelfde geld.

Toen kwam ik langs een site van een computerwinkeltje in de buurt bij mij en ik vond er deze: Lucky's Pc's - Productinformatie

Het scherm is iets groter en er zit een 1 Tb harde schijf in, er zit buetooth in en er is één usb poort meer aanwezig. Het wordt geleverd met een tas en een muis (wow:D, vooral die muis maakt het verschil:rofl:)

Het is iets over mijn budget dus vraag ik het liever nog eens ofdat het het extra geld waard zou zijn. (+- 191 euro meer)

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.