Ga naar inhoud

Game pc'tje samenstellen aub :-)

Aanbevolen berichten

Wegens super hulp de vorige keer ben ik hier nog eens :-)

- Zoeken een nieuwe game pc

- Budget is +- 900euros :-)

- games die gespeeld worden wow, dragon age origins, en toekoms gerichte spellen moeten ook gespeeld kunnen worden (denk aan de nieuwe final fantasy 14) shooters spelen we niet!

Nu is dus mijn vraag wat de beste samenstelling is voor hem met deze info. Ik heb gehoord dat usb3.0 meer en meer aan bod gaat komen.

Hij heeft nog een 17 inch monitor dus een nieuwe is niet dadelijk nodig! moest het wel erbij lukken altijd fijn maar is geen must. dan windows 7 ook graag erbij!

Zo, denk dat ik alles gezegd heb wat ik moest zeggen lol ik kijk alvast uit naar jullie hulp. alvast bedankt en als jullie nog wat moeten weten let me know

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet daar assemblage bij ?

Hier heb je een op-maat-pc die past bij jouw doeleinden, alleen is de harde schijf een beetje aan de trage kant. (Geen assemblage nodig, windows incl.)

Ik zou dan eerder een samenstelling nemen, maar een gelijkaardige samenstelling kost 1000 euro. Als je wil kan ik er natuurlijk nog een maken, maar de prijs/prestaties gaan niet hetzelfde zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zelf iets samenstel zou het op dit neerkomen. Het is op het eerste zicht hetzelfde als de pc die superjona aanraad. Echter is deze samenstelling op elk punt net dat beetje beter.

Dit is de samenstelling (italic is tov het systeem dat superjona voor stelt):

• Processor: De AMD Phenom II X6 1055T is een krachtige 6-core die hier de voorkeur krijgt op de i5 750 van intel vanwege de iets lagere prijs. Qua prestaties liggen ze op hetzelfde niveau. Ook Verkiezen we de AMD vanwege de chipset die zich op de bijhorende moederborden bevind en zal zo geld besparen. Het verschil met de pc van superjona is gewoon dat deze net wat goedkoper uit komt aangezien de intel i5 750 toch fors in prijs gestegen is.
  • Moederbord: Asus M4A87TD EVO, we nemen ASUS als merk omdat het een van de koplopers is bij moederborden. We nemen de 870 chipset omdat deze de goedkoopste is die USB3.0 ondersteund. De andere 2 varianten hebben we immers niet nodig. De 870G bevat een geïntegreerde GPU en deze steken we al los bij dus die is overbodig en de 870FX is gewoon te duur. De reden dat we de 'EVO' versie kieze is omdat deze 2 PCIe 16x poorten heeft tov het goedkoper model en persoonlijk vind ik 2 PCIe 16x poorten het minimum. Het verschil nu zit hem er in dat we USB3.0 en SATA600 hebben op ons moederbord wat er voor zorgt dat we vele malen toekomst gerichter zijn.
  • CPU-Koeler: Met de Mugen 2 heb je een zeer goede koeler die er voor gaat zorgen dat de temperaturen vele lager blijven. Die andere heeft gewoon de standaard intel koeler.
  • Geheugen: Kingston HyperX 1600MHz 4GB, gewoon snel geheugen tegen een goede prijs. Sneller
  • Videokaart: De MSI R5770 Hawk, De beste HD5770 die er is. Deze is vele stiller dan de HD5770 die azerty in de prometheus steekt.
  • Voeding: Coolermaster Real Power M520, simpele voeding die toch goed genoeg is om het systeem makkelijk te trekken. Over de voeding is daar niets gekend.
  • Harddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB, de beste van het moment enkel de veel duurdere WD Cavier Black is beter maar vele duurder. Betere harddisk, en de halve Terrabyte valt in het niets tov de prestaties van de Samsung.
  • Driver: Lite-On iHAS524, de beste van het moment. Niets over gekend.
  • Behuizing: Coolermaster CM 690 II Advanced, zeer goede behuizing. De CM 690 II is de opvolger en is gewoon op elk vlak nog beter.

Dat is het dus, er zijn ook kortingen, hier kun je er eentje uit kiezen maar het mag er dus maar 1 zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey bedankt duidelijk ziet er heel goed uit! moet er ook iets van netwerkkaart ofzo in of zit dat tegenwoordig allemaal automatish erbij voor dradloos internet?

dan nog een vraagje was eens aant zien naar monitoren wat is een goede monitor (20inch is wel groot genoeg) voor een schappelijke prijs ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan nog een vraagje was eens aant zien naar monitoren wat is een goede monitor (20inch is wel groot genoeg) voor een schappelijke prijs ?

20 inch vind ik persoonlijk al tamelijk goed maar je kan makkelijk een 22 inch voor een lage prijs krijgen... Ik zelf heb de samsung 2233 SN , die koste slechts 130 euro ( kan natuurlijk wel van winkel tot winkel verschillen, heb die ook zien staan voor 160 euro ) en ik ben er voor die prijs heel tevreden over. Weet wel niet hoe lang die nog zal meegaan, maar tot nu toe is het scherm van goede kwaliteit ;-) 22" LCD-monitor - 2233SN - LCD monitors - monitoren | SAMSUNG Er zijn natuurlijk nog veel andere schermen die niet veel kosten maar wel tamelijke goede kwaliteit kunnen bieden... Ik denk dat jij / je vriend wel een kan vinden die je aanstaat ;-)

mvg

---------- Post toegevoegd om 13:22 ---------- Vorige post was om 13:17 ----------

ow, trouwens als je voor de samsung 2233 sn gaat, moet je niet op die 20 000 : 1 letten, is nogal wat verwarring rond, op die site staat 20 000 : 1 ; op een andere dan weer 50 000 : 1. Zo staat er ook 50 000 : 1 op het scherm zelf... 50 000 : 1 is natuurlijk niet super maar dat is vind ik wel goed genoeg voor hoofdzakelijk mmorpgs, mmo's enz.

mvg

aangepast door Brpo'Bizzkitos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wireless heb je wel of een stick of een insteek kaartje nodig hoor.

De hedendaagse moederborden zijn wel voorzien van een Lan chip maar niet van een WLan chip.

Vraag hem eens of hij al dan niet een draadloze installatie heeft van Telenet en of er dan een stick/kaart is bijgeleverd.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.