Ga naar inhoud

Zeer traag internet

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds een week heb ik nu zeer traag internet. Ik heb het 8MB internet+bellen pakket van KPN.

Die 8MB waarvoor ik betaal heb ik nooit gekregen. Het is altijd iets meer dan 4MB geweest waar ik dus ook al ontevreden over ben.

Maar sinds een week is het nog veel trager geworden dan hiervoor. Hij doet er soms 2 minuten over om een simpele webpagina te openen. (Google etc.)

Als ik op de pagina van de router kijk heb ik nog steeds de 4MB, maar dat merk ik bij mijn computer totaal niet meer.

Ik weet zeker dat het geen virus is, want de computer is net gereset met een 'schone' installatie van Windows 7.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Als jullie nog meer informatie nodig hebben hoor ik het wel!

:-)

aangepast door Windows7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een logje gemaakt worden van uw systeem.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien,copieer nu die link en plak die in uw volgende bericht.

Je kan ook eens proberen met de modem/router te resetten.

Welke modem/router gebuik je trouwens? Graag merk en model nr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een KPN Experiabox dacht ik.

Thomson TG787v.

De boel resetten heb ik al meerdere keren gedaan. Dat heeft niets uitgehaald.

Het programma installeren en logje plaatsen zal ik tegen de eind van de middag doen aangezien ik nu direct weg moet.

Bedankt voor de reactie en je hoort nog van mij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie Kweezie Wabbit.

Ik moest plotseling het hele weekend weg.

Hier is alsnog de link waar je om vroeg:

http://speccy.piriform.com/results/II1bEQivJFsm4zgpcE8TH0Y

Ik hoop dat je me hierbij kan verder helpen.

Op dit moment is mijn internet goed, maar het is het erg instabiel. Straks zal het waarschijnlijk weer zeer traag zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan geen details over je netwerkkaart bij "network".

Dat betekent dat je de drivers voor je netwerkkaart niet hebt geinstalleerd en dat windows 7 zijn eigen standaard drivers gebruikt.

Installeer de juiste drivers voor je kaart en dan heb je waarschijnlijk meer instelmogelijkheden, ook op gebied van snelheidsregeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch staat mij bij dat ik wel een driver heb gedownload via Windows Update.

Toen ik keek bij Update geschiedenis kreeg ik te zien dat hij mislukt was. (zie afbeelding)

Waar kan ik de driver opnieuw downloaden en installeren?

internetdriver.jpg

EDIT: Ik zie nu pas op mijn screen dat de update later wél gelukt is. Dus als het goed is zijn de drivers wel gewoon geïnstalleerd?

aangepast door Windows7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je connecteert via WLAN? Als je dichtbij je router zit kan je mss best verbinden met een gewone UTP (netwerk)kabel, dat is sowieso sneller dan wireless. Als je toch draadloos connecteert, is er dan recent iets veranderd dat eventueel een storing in het signaal zou kunnen geven (verplaatsing van je computer, iets dat tussen de router en pc is geplaatst,...)?

Op deze locatie kan je uitsluiten of het probleem bij je provider ligt. Als de resultaten van deze snelheidstest normaal zijn, moet je het probleem lokaal gaan zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.