Ga naar inhoud

informatie opdoen

Aanbevolen berichten

hallo,

ik zit er al een tijdje aan te denken om zelf een computer te gaan bouwen. daarmee wil ik graag goed kunnen gamen(battlefield bad company 2 bijvoorbeeld). hij moet een paar jaar mee gaan en ik heb een budget van ongeveer 1000 euro(liefst eronder). dus mijn vraag was of iemand een computer kan samenstellen waarmee ik me alvast kan orienteren

mvg guy

aangepast door guyvdp
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je bij een online winkel - bijvoorbeeld Azerty.nl koopt, bestel je in feite de computer in onderdelen. Azerty kan deze onderdelen monteren (tegen een meerprijs natuurlijk) zodat je een werkende computer thuis hebt geleverd. Azerty kan ook Windows installeren. (Tegen een meerprijs.) Assemblage + Installatie 2jr. Garantie kost € 120.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er even van uitgaande dat ik hem zelf in elkaar zet heb ik op de zite die je azerty.com even een pc samengesteld weet niet of het goed is

Pc behuizing: Antec Three Hundred - EU - Towermodel - ATX - geen voeding - glanzend zwart - USB/Audio

Processor: Processor - 1 x Intel Core i7 i7-860 / 2.8 GHz - LGA1156 Socket - L3 8 MB – doos

Processor koeler: edit: koeler zit in de doos van de processor

Moederbord: Gigabyte GA-P55-UD5 - Moederbord - ATX - iP55 - LGA1156 Socket - Serial ATA-300 (RAID), eSATA - 2 x Gigabit

Geheugen: Corsair XMS3 - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL7 - 1.65 V - niet-

Hard disk: Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD502IJ - Vaste schijf - 500 GB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm –

Drives : 1:Samsung SH-D163B - Schijfstation - DVD-ROM - 16x - Serial ATA - intern - 5.25" - zwart

2: Samsung SH-S222L - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 22x/22x/12x - IDE - intern - 5.25" - zwart - LightScribe

Videokaart: Sapphire VAPOR-X HD 4850 - Grafische adapter - Radeon HD 4850 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR3 - Digitale

Geluidskaart: op het moeder bord als ik het goed heb

Koelers: Antec TriCool - Ventilatorhuis - 120 mm – blauw 3x

Windows: windows 7 home premium

Prijs

• 51.05

• 238,77

• 155.99

• 120.68

• 48,31

• 12.38

• 23.73

• 110.93

• 16.01 x3

• 99,99

Totaal(exclusief voeding):909.77

moet nog even kijken maar een voeding en misschien ook andere dingen heb ik nog wel in een oude computer zitten

aangepast door guyvdp
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mijn samenstelling voor 1000 euro.

• Processor: i5 750, quadcore is nog steeds een beetje overbodig voor games maar het is toekomstgericht. Turboboost zorgt er dan ook voor dat je weer dat beetje meer krijgt. Ik verkies ook Intel boven AMD omdat ik er nog steeds van overtuigd ben dat Intel zijn i5/i7 reeks beter geschikt is voor games dan AMD's X6 reeks.
  • Processor koeler: Scythe Mugen 2, de beste die er is.. enkel als je 20 euro meer gaat uitgeven krijg je degelijk iets beters.
  • Geheugen: Kingston Hyper X 1600MHz, snel genoeg om te kunnen overclocken en zijn de beste in die categorie. Komen ook met levenslange garantie.
  • Moederbord: Gigabyte GA-P55A-UD3, bied alles wat je nodig hebt ook voor een overclockje. UD5 is gewoon voor het zware overclock werk.
  • Grafische kaart: Gigabyte HD5830, het beste wat er in deze computer past. De gigabyte versie vanwege de goede koeler.
  • Voeding: Coolermaster M520, meer dan voldoende wattage en het is ook een zeer stille koeler.
  • Hardeschijf: Samsung Spinpoint F3 1TB, de beste van het moment (op de cavier black serie van WD na die ook een pak meer kost).
  • Driver: Lite-On iHAS524, de beste die er is.
  • Behuizing: Antec Three Hundred, die had jij gekozen en ik heb er niet veel tegen.

Komt neer op €995,17 zonder verz. kosten. Daar gaat dan nog eens €5 af met een van deze special deals. Dat komt dan neer op €990,17 zonder verz. kosten.

Duidelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

allebei bedankt,

alleen krijg je geen koeler bij de processor zelf??? en fans voor de kast?????en hoe groot had je het geheugen ingeschat?????

en ik heb gisteren zelf even een oude computer uit elkaar gehaald en het is toch wat moeilijker dan ik dacht om zelf een pc in elkaar te zetten, dan ben ik wel in voor een uitdaging maar als het om deze geld bedragen gaat ga ik liever voor zekerheid. dus ik heb even verder gekeken naar desktops die al in elkaar stonden(met het zelf inelkaar zetten nog in mijn achtergrond) gekeken azerty.nl en daar kwam ik dit tegen wat vinden jullie er van:

Azerty Helios A001 Towermodel :: Azerty

Azerty Prometheus I001 Towermo :: Azerty

Azerty Artemis A001 Towermodel :: Azerty

ALTERNATE - BUILDERS - PC-Systemen - ALTERNATE - Saturnus P010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik zal ze 1 voor 1 bespreken:

Azerty Helios: Het geheugen is 'slechts' 1066MHz, HD is 2TB maar deze is wel trager (en onbekend) en er zit 'maar' een HD5770 in.

Azerty Prometheus: Het geheugen is wel 1333MHz, HD is dan 1,5TB en in die klasse is er geen enkele HD die ik als prim. HD zou steken en ook weer 'maar' een HD5770.

Azerty Artimes: Weeral hetzelfde...

Alternate Saturnus: HD5770 en de HD is er maar eentje van 5400rpm.

Als je ze niet zelf in elkaar wil steken dan kan je dat ook door azerty laten doen door dit er bij te selecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3777145.jpg

dan komt er dit uit.

nog bedankt voor het checken van de desktops. moeten er geen extra fans bij of is het zo goed???? en hoe zit dat met dat assembleren moet je dan zelf windows installeren??? en past dit allemaal in elkaar??? en is de grote van de voeding goed?????en nog een vraagje over de voeding door de kast die ik wil kopen moet de voeding onderin geplaatst worden kan dat??????

aangepast door guyvdp
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.