Ga naar inhoud

Blure ray / dvd / cd.. branders werken niet Win 7

Arno.B

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb hier een pc met windows 7, heeft altijd perfect gewerkt tot op gisteren, toen mijn blue ray brander niet meer werkte. De pc herkent de blue ray nog wel want hij staat mee in de lijst bij apparaatbeheer maar er staat een uitroepteken bij en hij zegt:

Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt (Code 39)

Ik dacht, jammer van die dure blue ray burner, ik zal hem toch nog eerst eens testen in een andere pc. En daar werkt die PERFECT.

Ik neem de dvd brander uit die andere pc (die daar ook perfect werkt) en steek die in mijn pc en die heeft net het zelfde probleem!

Dus het licht helemaal niet aan mijn blueray of dvd brander maar aan de pc.. Hoe verhelp ik dit? :s geen enkele blue ray, dvd of cd brander doet het op mijn computer (windows 7)

Alvast bedankt!

Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een custom build pc, maar ik denk dat het terug werkt, ik heb deze stappen ondernomen:

(Toch zeker bedankt voor de moeite!)

1. Klik op StartDeze afbeelding samenvouwenDeze afbeelding uitklappen
    VistaStartButton.jpg
    en klik op Alle programma's.
  2. Klik op Accessoires en klik op Uitvoeren.
  3. Typ regedit en klik op OK. Deze afbeelding samenvouwenDeze afbeelding uitklappen
    SecurityShield.jpg
    Als u naar een beheerderswachtwoord of om een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of klikt u op Toestaan.
  4. Zoek in het navigatievenster naar de volgende registersubsleutel en klik vervolgens op deze registersubsleutel:HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
  5. Klik in het rechterdeelvenster op UpperFilters.
    Opmerking Mogelijk wordt ook de registervermelding UpperFilters.bak weergegeven. Als dat het geval is, hoeft u die vermelding niet te verwijderen. Klik alleen op UpperFilters. Als de registervermelding UpperFilters niet wordt weergegeven, moet u mogelijk toch de registervermelding LowerFilters verwijderen. Hiertoe gaat u verder met stap 8.
  6. Open het menu Bewerken en klik op Verwijderen.
  7. Wanneer u wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
  8. Klik in het rechterdeelvenster op LowerFilters.
    Opmerking Als de registervermelding LowerFilters niet wordt weergegeven, kan het probleem helaas niet met behulp van deze inhoud worden opgelost. Ga in dat geval naar de sectie Volgende stappen voor informatie over hoe u kunt zoeken naar andere oplossingen of naar meer Help op de Microsoft-website.
  9. Open het menu Bewerken en klik op Verwijderen.
  10. Wanneer u wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
  11. Sluit de Register-editor af.
  12. Start de computer opnieuw op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.