Ga naar inhoud

Blue Screen of Death (64-bit)

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen heb ik last van een BSoD met mijn Windows 7 (64-bit) als mijn computer enige tijd aan is. Dit zelfs zó erg geworden, dat gelijk nadat mijn computer helemaal is opgestart, het meestal nog geen 5 minuten duurt voordat ik het beruchte blue screen te zien krijg met de error-code: Stop: 0x00000124 (0x0000000000000000,0xFFFFFA8002768038, 0X00000000B6000000, 0X0000000000000181)

Hieronder een foto van de melding.

BSoDerror.jpg

Wie o wie kan mij helpen? Ik zit echt met mijn handen in het haar omdat ik dus nu niet op mijn computer kan werken. Uitgerekend rond de finale. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist mijn BIOS geraadpleegd en daar staat bij beide harde schijven de 32Bit Data Transfer gewoon op enabled. Wat zou het anders kunnen zijn? Moet ik misschien een voor een stukken hardware ontkoppelen om te ontdekken waaraan de error ligt? Het verbaasd me gewoon dat dit nu pas gebeurd terwijl ik al bijna 2 jaar probleemloos met mijn computer werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die mannier kunnen we inderdaad achterhalen waar de fout zit.

Ik zou beginnen met het geheugen,haal 1 latje uit en probeer op te starten.

Doet hij het nog niet vervang dan dat ene latje door het eerder verwijderde.

Verwijder ook al alle randapparaten zoals externe HD's,printers,usb hub's en cardreaders.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier overigens nog wat meer info over de error:

Probleemhandtekening:

Gebeurtenismaan van probleem: BlueScreen

Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1

Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:

BCCode: 124

BCP1: 0000000000000000

BCP2: FFFFFA8002768038

BCP3: 00000000B6000000

BCP4: 0000000000000181

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:

C:\Windows\Minidump\071110-26192-01.dmp

C:\Users\(mijn gebruikersnaam)\AppData\Local\Temp\WER-61854-0.sysdata.xml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een nieuw probleem bijgekregen. :( Heb één strip van mijn interne geheugen verwijderd. De computer werd zoals gewoonlijk opgestart en de bluescreen error kwam zoals gebruikelijk kort nadat de computer volledig opgestart was. Deze keer is er echter een nieuwe error-code zoals hieronder staat aangegeven.

Bluescreenerror2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, nu snap ik het al helemaal niet meer. Heb echt alles één voor één losgekoppelt:

- intern geheugen (stipjes apart per keer)

- webcam

- DVD-drive

- DVD-brander

- Draadloze internetkaart

- Externe harde schijf

Het enige dat rest zijn mijn twee interne harde schijven. Zou het evt. aan mijn harde schijf/schijven kunnen liggen? Zo ja, wat moet ik dan doen? Een nieuwe kopen? Ik heb nu namelijk het punt bereikt dat gelijk na het volledig opstarten mijn computer weer de error vertoont. Niet een paar minuten erna, maar echt direct na het opstarten. Help!

---------- Post toegevoegd om 15:28 ---------- Vorige post was om 15:15 ----------

Ik heb geprobeerd in de veilige modus een nieuwe driver de installeren voor mijn videokaart. Mijn laatste update was alweer een tijdje geleden. Het probleem is echter dat ik in de veilige modus de driver niet kan installeren omdat ik dan de melding "Kan het detectiestuurprogramma niet laden" te zien krijg.

Wat mij overigens opviel was dat bij het opstarten in de veilige modus MET NETWERKVERBINDING. Ik na verloop van tijd dezelfde error weer kreeg. In eerste instantie dacht ik dat dit te verhelpen was door de draadloze netwerkkaart te ontkoppelen, maar helaas heeft dit het probleem niet opgelost.

Is het daarnaast mogelijk dat deze errors ook door de hitte veroorzaakt kunnen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.