Ga naar inhoud

Access database

Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn directory een kopie gemaakt van een database. Daarna heb ik deze kopie een andere naam gegeven en de bestaande gegevens in een tabel verwijderd. Is het normaal dat deze gegevens ook in de originele tabel verdwenen zijn. Is er een mogelijheid deze terug te vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt af hoe je dat ingesteld had bij kopie.

Als je alleen stuctuur had aangegeven dan ben je het kwijt.

[ATTACH]5508[/ATTACH]

Bij access moet je altijd met dubbel database werken.

Dus de orginele database en een kopie database

Nog beter om een reserve kopie te maken op usb-stick

Werkt nooit met 1 database bij access want als je een code verkeerd had ingeboekt dan kan de hele database crashen.

Dit doe je door uw database te herstellen en comprineren onder een andere naam zodat je een reserve hebt.

post-6829-1417704062,6465_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Ik heb een vrij concrete, maar bij gevolg ook vrij uitgebreide vraag. Ik heb een notie van Microsoft Access, maar ruim onvoldoende om mijn 'probleem' op te lossen. Even de situatie schetsen:

Ik wil de volgende tabellen met de volgende gegevens hebben ( het gaat omtrent Formule 1 ):

- WK-wedstrijden: Dag, maand, Jaar, GP, Stad, Circuit, Winnaar, Constructeur, Motor, Banden, Pole positie, Snelste ronde, 2de, 3de, 4de, ...

- niet-WK-wedstrijden: ( dezelfde kolommen als bij WK-wedstrijden )

- WK-standen rijders: Jaar, Winnaar, Punten WK, Punten totaal, Constructeur, Motor, Banden, 2de, punten 2de, 3de, punten 3de, ...

- WK-standen constructeurs: Jaar, Winnaar, Punten, Motor, Banden, 2de, punten 2de, 3de, punten 3de, ...

- Rijders: Nationaliteit, Geboortedag, Geboortemaand, Geboortejaar, Geboorteplaats, ( kolommen van '50, '51, ... , '10 ( = jaren WK F1 ) die je kan aanvinken om aan te geven welke jaren de rijder actief was )

- Constructeurs: Nationaliteit, ( kolommen van '50, '51, ... , '10 ( = jaren WK F1 ) die je kan aanvinken om aan te geven welke jaren de constructeur actief was )

Mijn eerste vraag: zijn er zaken die overbodig zijn, m.a.w. kan ik bepaalde zaken eenvoudiger doen ( vooral dan met dat aanvinken, kan ik niet maken dat de pc automatisch weet of een rijder of een constructeur actief was door te 'kijken' of die rijder of constructeur in de WK-stand staat ) ?

Mijn tweede vraag: hoe kan ik formulieren van query's maken die het volgende weergeven over een rijder: actieve jaren, constructeur bij ieder seizoen, positie in het WK, WK-punten van dat jaar, overwinningen in dat jaar, pole posities in dat jaar.

Mijn derde vraag: hoe kan ik formulieren van query's maken die het volgende weergeven over een constructeur: actieve jaren, rijders bij ieder seizoen, positie in het WK, WK-punten van dat jaar, overwinningen in dat jaar, pole posities in dat jaar.

U ziet, best uitgebreid. Ik verwacht dan ook niet snel een antwoord, maar ik wil iedereen die een poging doet om te helpen alvast bedanken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je dit invullen met 3 regels zodat ik een idee heb wat je bedoeld?

GP, Stad, Circuit

Is dat altijd hetzelfde per wedstrijd locatie die ieder jaar terug komt?

Volgens mij is GP, Stad, Circuit regel altijd hetzelfde maar verandert enkel bij andere locatie.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.